برگزاری سي امين جشنواره دانشجوي نمونه سال ۱۴۰۱

جشنواره دانشجوي نمونه با هدف افزايش مراتب معنوي و تشويق دانشجويان در پايبندي به هويت ملّي و گسترش اصول و ارزش‌هاي اسلامي، اخلاق حرفه‌اي و افزايش تحرك، نوآوري و شادابي اجتماعي و شناسايي دانشجويان با استعدادهاي برتر علمي فرهنگي برگزار مي‌شود.

به گزارش سازمان امور دانشجويان سي امين جشنواره دانشجوي نمونه سال ۱۴۰۱ با همكاري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار مي شود.

دانشجويان متقاضي ثبت نام در جشنواره ملي دانشجوي نمونه سال ۱۴۰۱ دانشگاه هاي دولتي، غير انتفاعي و پژوهشگاه‌ هاي تابعه وزارت علوم، مي‌توانند در زمان ثبت نام با مراجعه به سايت سجاد به آدرس portal.saorg.ir، نسبت به ثبت نام در اين جشنواره اقدام كنند.

جشنواره دانشجوي نمونه امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته با هدف افزايش مراتب معنوي و تشويق دانشجويان در پايبندي به هويت ملّي و گسترش اصول و ارزش‌هاي اسلامي،اخلاق حرفه‌اي و افزايش تحرك، نوآوري و شادابي اجتماعي و شناسايي دانشجويان با استعدادهاي برتر علمي فرهنگي برگزار مي‌شود.اين رويداد سعي دارد تا با شناسايي نخبگان، الگوي دانشجوي نمونه و برتر را در حوزه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و اجتماعي معرفي كند. معرفي جوانان فرهيخته،موفق و برگزيده و بهره‌مندي از توانمندي‌ها و شايستگي‌هاي آنها مي‌تواند نقطه عطفي در رسيدن به اعتلا و ارتقاي جايگاه علمي و فرهنگي كشور باشد.همه مراحل ثبت‌نام و مرحله داوري دانشگاهي و داوري مرحله كشوري اين جشنواره به صورت الكترونيكي انجام و فرآيند داوري جشنواره دانشجوي نمونه در دو مرحله دانشگاهي كشوري برگزار مي شود.

نخست دانشجويان در سطح دانشگاه به رقابت مي‌پردازند و آن دسته از دانشجوياني كه برترين امتيازها را بر اساس آيين‌نامه و صرف نظر از حد نصاب‌هاي آن كسب كنند به عنوان برگزيدگان دانشگاهي مورد تقدير دانشگاه قرار مي‌گيرند و تعدادي از آنها كه شرايط معرفي به رقابت مرحله دوم را كسب ‌كنند جهت شركت در اين مرحله به دبيرخانه مركزي معرفي و پس از بررسي در جشنواره دانشجوي نمونه تقدير مي‌شوند. ثبت نام سي امين دوره جشنواره دانشجوي نمونه در بازه زماني دوم تا ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۱ انجام مي‌شود. همه دانشجويان ايراني و بين‌الملل متقاضي دانشگاه‌هاي دولتي، غيرانتفاعي و پژوهشگاه‌هاي تابعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، همچنين دانشگاه‌هاي، پيام نور، دانشگاه آزاد اسلامي و فرهنگيان مي‌توانند ضمن مطالعه دقيق آيين‌نامه و شيوه‌نامه سال ۹۸ با مراجعه به سايت www.portal.saorg.ir نسبت به ثبت‌نام در اين جشنواره اقدام كنند.

آيين نامه

شيوه نامه