برگزاری سمینار هوش مصنوعی در صنعت

به همت انجمن علمی و انجمن برنامه نویسی دانشکده مهندسی کامپیوتر برگزار شد:

برگزاری سمینار هوش مصنوعی در صنعت

به گزارش روابط عمومی دانشکده مهندسی کامپیوتر، صبح امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۲ به همت انجمن علمی و انجمن برنامه نویسی دانشکده مهندسی کامپیوتر، سمینار «هوش مصنوعی در صنعت» با حضور جمعی از اساتید دانشکده مهندسی کامپیوتر و مدیران شرکت  های نام آوازه هوش مصنوعی، در سالن شهید طهرانی مقدم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

بر اساس این گزارش مسعود کاویانی؛ دانشمند ارشد داده در آپارات، به ارائه آخرین دستاوردها و کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی پرداخت و تجارب ارزشمندی در این باره با حضار به اشتراک گذاشت. همچنین رضا ذوالفقاری؛ متخصص بینایی ماشین در کمپانی آمازون ضمن ارائه ویدیویی، به بحث دربارۀ مسیر شغلی هوش مصنوعی از دانشگاه تا صنعت پرداخت و در ادامه سهیل تهرانی‌پور؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان ساعیان ارتباط دربارۀ  نحوه استفاده از هوش مصنوعی در صنایع بزرگ و نمونه موردی مراکز هوشمند تماس، توجه حاضرین را به خود جلب کرد.

در پایان پدرام دادخواه، دانشمند ارشد داده در اسنپ، در مورد نقش هوش مصنوعی در استارتاپ‌ها و مثال موردی از اسنپ، تجربیات و دیدگاه خود را با مخاطبان این سمینار به اشتراک گذاشت.

ذوالفقارزاده، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نیز نکاتی پیرامون اهمیت هوش مصنوعی در صنایع مختلف، ارائه کرد .

بی  شک مشارکت فعال اعضای هیأت علمی و دانشجویان در فضای گفت وگو و تبادل نظر، موجب ارتقای نگرش‌ و افزایش تفکرات جامعه علمی در این حوزه شده و به عنوان بخشی از نتایج تبادل دانش و تجربه، انتقال دانش از سوی اساتید به دانشجویان به خوبی رخ داد و در پایان جلسه، این انتقال تجربه به عنوان یک موفقیت قابل‌توجه به ثبت رسید.

گفتنی است تمرکز اصلی محورها و مباحث ارائه شده در سمینار بر روی انتقال تجربه از سوی اساتید به دانشجویان بود. اساتید با به اشتراک گذاشتن تجارب و دیدگاه‌های خود، نقش مهمی در افزایش دانش و آگاهی دانشجویان در حوزۀ هوش مصنوعی داشتند و این تجارب می‌تواند به عنوان یک دستاورد مهم در ارتقای سطح دانش و مهارت‌های دانشجویان در زمینه هوش مصنوعی محسوب شود.

شایان ذکر است در حاشیه این سمینار از «نشریۀ انجمن علمی کامپیوتر» رونمایی شد؛ این نشریه که از سوی دانشجویان عضو انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر منتشر خواهد شد، شامل مقالات و پژوهش‌های مرتبط با هوش مصنوعی و کامپیوتر است که بصورت مستمر منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.