برگزاری اولین همایش ملی مهندسی مواد و علوم‌ میان رشته‌ای

 

نخستین همایش ملی مهندسی مواد و علوم میان رشته‌ای به صورت غیرحضوری در روز پنجشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱، ساعت۸:۳۰ صبح در دانشکده مهندسی مواد و علوم میان رشته‌ای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد. همایش با آیاتی از قرآن کریم، سرود ملی و خوشامد‌گویی آقای دکتر سروش پرویزی، آغاز شد. در این همایش سخنران کلیدی اول، آقای دکتر علی دوست محمدی از دانشگاه یورک کانادا با موضوع فناوری آزمایشگاه بر روی چیپ (مثالی از مهندسی چندرشته‌ای) و سخنران کلیدی دوم آقای دکتر مهدی شاهدی اصل از دانشگاه کرنیا قبرس شمالی با موضوع دورنمای ساخت قطعات پیشرفته توسط روش تفجوشی پلاسمای جرقه‌ای سخنرانی کردند.

 

از ویژگی‌های اصلی این همایش داوری دقیق و در نهایت، پذیرش۶۱ مقاله کامل علمی از مجموع ۸۹ مقاله دریافتی است. مقالات در قالب ۶ پنل شفاهی و ۲ پنل پوستر ارائه شدند. در این همایش ۴ دانشگاه معتبر خارجی از کشورهای کانادا، آلمان، اسپانیا و قبرس و ۵۳ دانشگاه و پژوهشگاه معتبر داخلی مشارکت داشته‌اند.

همچنین برگزاری کارگاهی با عنوان نگرشی نوین بر طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه‌گذاری در ریخته‌گری فلزات توسط آقای دکتر سید مهدی میراسماعیلی با حضور ۴۷ شرکت کننده از برنامه های جانبی این همایش بود.

دبیر اجرایی در پایان، تحلیلی از مباحث آن ارائه کرد. مجموعه مقالات این همایش در هفته جاری منتشر خواهد شد و فایل صوتی سخنرانی‌ها بر روی سایت دانشگاه قرار خواهد گرفت.

برگزار کنندگان همایش از همکاری سرپرست دانشکده (آقای دکتر امیر عابدی) تشکر و قدردانی می کنند.

 

تیم اصلی برگزارکننده همایش به شرح زیر است:

دکتر علیرضا ذاکری، رییس همایش

دکتر سید مهدی میراسماعیلی، دبیر همایش

دکتر پانته‌آ عمرانی، دبیر علمی

دکتر سروش پرویزی، دبیر اجرایی

آقای حسن نقدی، کارشناس اجرایی و اداری

مهندس رضا عمادی، کارشناس مجازی

خانم انسیه باغبانی، کارشناس پژوهش

مهندس امیرحسین لشگری، دانشجوی دکتری مواد

مهندس زهرا علیرضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد مواد

خانم نرگس رحمانی، دانشجوی کارشناسی مواد

آقای عرفان بیگی بروجنی، دانشجوی کارشناسی مواد

آقای امیرحسین فلاح، دانشجوی کارشناسی مکانیک