برگزاری اولین جلسه کمیته ترفیعات اعطای پایه‌های تشویقی (اصلاح و بازنگری آیین‌نامه ماده ۵۳ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی)

اصلاح و بازنگری آیین‌نامه پایه‌های تشویقی ماده ۵۳ اعضای هیات علمی و ابهامات مربوطه به آن برای اجرا در سال ۱۴۰۲ به ترتیب در اواخر سال ۱۴۰۰ و مرداد ۱۴۰۱، به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. اما برای اجرا نیاز به مصوبه هیات امنا دانشگاه‌ها داشت. با توجه به اینکه هیات امنا دانشگاه در ۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد برای اینکه سهمیه ۲ پایه اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲ دچار مشکل نشود در یک فراخوان از اعضا هیات علمی خواسته شد فرم درخواست پايه تشويقي با تعیین نمودن بند مد نظر برای دریافت پایه را به مدیریت برنامه‌ریزی و سنجش آموزشی ارسال نمایند. با توجه به تراکم وضعیت کاری این مدیریت، بررسی پرونده‌ها به بعد از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ موکول شد.  اولین جلسه کمیته اعطای پایه تشویقی سال ۱۴۰۲ در دفتر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در ۲۹ فروردین، برگزار گردید. با توجه به اینکه بررسی پرونده‌ها باید در هیات ممیزه صورت گیرد در نتیجه هیات ممیزه برای بررسی دقیق‌تر پرونده‌ها، موضوع را به کمیته‌ای که از روسای ۵ کمیسیون‌های هیات ممیزه دانشگاه تشکیل شده است تفویض اختیار نموده‌اند.

  ابتدا نحوه امتیازدهی مقالات و شرایط احراز دریافت پایه، توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر گردید:

به مقالات  JCR با هر چارکی (منظور طبق آیین نامه Q1 الی Q3 است) امتیاز ۷داده شود.

– به مقالات اسکوپوس با هر چارکی (منظور طبق آیین نامه Q1 الی Q3 است) امتیاز ۶٫۵ داده شود.

– به مقالات ISC امتیاز ۵ داده شود (فقط در بندهای که به این مقالات اشاره شده است).

– به مقالات ملی هم امتیاز ۵ داده شود (فقط در بندهای که به این مقالات اشاره شده است).

در مورد احراز هم مقرر شد مقالات حتما با وابستگی درست، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ثبت شده باشند (بند ۱۰-۳۳ آیین‌نامه). همچنین اعضای هیات علمی نباید دارای کسری موظفی آموزشی در نیم‌سال‌ها باشند (بند ۱۰-۱ آیین‌نامه).

در نهایت پرونده های دانشکده مهندسی مکانیک و مهندسی عمران برگزار گردید. اکثر پرونده ها مورد تایید واقع شدند آنهایی که مشکل داشتند به دانشکده اطلاع رسانی شد تا همکار بتواند بند درخواستی را اصلاح و یا مستندات لازم برای بند درخواستی را ارایه دهد. از آنجا که تمامی همت بر این است که نتیجه در حکم اردیبهشت ۱۴۰۳ همکاران، اعمال شود جلسات بعدی برای بررسی پرونده های ارسالی مابقی دانشکده ها، هفته آینده برگزار می شود.