دوازدهمین دوره مسابقات سلام کاپ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی شروع به کار کرد

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری، مسابقات سلام کاپ بین مجموعه مدارس سلام و به همت موسسه سلام سلیمه نور رسالت برگزار می شود. در این مرحله از مسابقات شرکت کنندگان در چهار گروه معماری، سازه، هوافضا و کمیکال به رقابت می پردازند. این مسابقات در دو روز ۳۰ و ۳۱ فروردین، ویژه پسران و دختران می باشد.

مسابقات پژوهشی مجموعه مدارس سلام با عنوان سلام کاپ جشنواره‌ای متشکل از دو بخش دستاوردهای علمی و مسابقات پژوهشی است که هر ساله با هدف تقویت و توسعه روحیه تحقیق و پژوهش در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در بخش دستاوردهای علمی این جشنواره؛ اختراعات، اکتشافات و مقالات شرکت‌کنندگان در ۱۱ حوزه‌ی برق و الکترونیک، علوم انسانی، مکانیک، هنر و عکاسی، ادبیات و زبان فارسی، ریاضی، شیمی، فیزیک و اخترفیزیک، پزشکی و علوم زیستی، کامپیوتر و معماری به رقابت می‌پردازند.

در بخش مسابقات، دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های رباتیک، هوافضا، آی تی، ماشین‌های شیمیایی و سازه‌های ماکارونی به رقابت گذاشته می‌شوند. این جشنواره هر ساله در یکی از دانشگاه‌های مطرح پایتخت نظیر دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌گردد. همچنین مسابقات سلام کاپ در هر سه مقطع دبستان، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه برگزار می شود.

 

معاونت پژوهش و فناوری

کدخبر ۰۳۰۲۰۱۰۱