برگزاری آئین رونمایی از سامانه تولید محتوای الکترونیک هنرستان ها(مکتب رجایی)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پروژه‌ تولید محتوای الکترونیک هنرستان‌ها با عنوان مکتب رجایی، امروز با حضور حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اعضای شورای دانشگاه و جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تهران بزرگ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رونمایی شد.

رییس دانشگاه در باره این سامانه گفت: این سامانه که به همت و تعامل بسیج اساتید، و دانشجویی و همچنین مرکزآموزش الکترونیکی دانشگاه تهیه گردید، یکی از فعالیت هایی می باشد که در راستای ایفای نقش اجتماعی و ماموریت دانشگاه به ثمر رسیده است، و مخاطبین آن همه هنر جویان هنرستان های کشور می باشند.

دکتر عظمتی افزود، درزیست بوم جدید که به علت شیوع بیماری کرونا در کشور با آن رو به رو هستیم هریک از دستگاه ها و مراکز علمی دصدد کمک به مخاطبین و آحاد جامعه بوده اند، در همین رابطه دانشگاه شهید رجایی نیز با تکیه بر ماموریت و تخصص خود که تربیت معلمان فنی و حرفه ای است، برآن شد که این توانمندی را به گونه ای در سطح کشور به مخاطبین که دانش آموزان حوزه فنی و حرفه ای هستند ارائه نماید. لذا با پیش قدم شدن دو نهاد ارزشمند و در یک حرکت جهادی این مهم با تعامل بسیج دانشجویی، اساتید و مرکز آموزش از راه دور دانشگاه برنامه ریزی و اجرا گردید، که امروز این دستاورد مهم برای همگان قابل دسترسی و استفاده خواهد بود.

ایشان انجام این امر مهم را حرکتی در راستای برقراری عدالت آموزشی نیز بر شمردند و از همه دست اندر کاران این دستاورد ارزشمند قدر دانی نمودند.

در ادامه جلسه نیز ،علی فرهادی مسؤل کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در این مراسم اظهار کرد: رسالت ما منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و یکی از اصول آن سند، نظام تعلیم و تربیت و تولید نیروی انسانی تراز جمهوری اسلامی ایران برای آموزش و پرورش است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه سند تحول مزین به نام حضرت زهرا(س) است و مسؤولیت ما در این مسیر چند برابر است، گفت: ایده تهیه محتوای الکترونیک کتب درسی هنرستان‌ها مورد حمایت دانشگاه قرار گرفت و از ریاست دانشگاه و به ویژه بسیج دانشجویی تشکر می‌کنم.

فرهادی اضافه کرد: محتوای الکترونیک کتاب‌های درسی هنرستان‌ها در ۳ سطح بارگذاری می شود که یک سطح با کیفیت‌تر جهت استفاده صدا و سیماست و سطوح با کیفیت کمتر برای استفاده هنرجویان در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه استفاده از این فیلم‌ها برای هنرجویان رایگان است، افزود: در این کار هیچ حق‌الزحمه‌ای پرداخت نشده است و حتی هنرآموزان با هزینه شخصی خود از منزل تا مسیر دانشگاه را طی کردند و نشان می‌دهد که چه معلمان خوبی داریم که این چنین مشتاقانه و دلسوزانه فعالیت می‌کنند.

جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: از سه سال و نیم پیش که تیم جدیدی در بسیج اساتید مستقر شد، یکی از رویکردهای اصلی‌اش را حل مسأله گذاشت و نگاهش بر این بود که در اجتماعی کردن فعالیت‌های بسیج گام‌های مؤثری را بردارد.

وی افزود: امروز نظام حکمرانی در غرب با آمدن کرونا به هم ریخت و در تدارک حکمرانی جدید هستند و این در حالیست که در نظام مردمسالاری دینی مبتنی بر ولایت فقیه پیوند بین امت و امامت است.

دارا اضافه کرد: در شرایط کرونا شاهد بودیم که همه دست به دست هم دادند و اقدامات خوبی شکل گرفت و این حاکی از آن نظام کارآمد و پیوند بین امت و امامت است.

وی همچنین اقدام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را در تولید محتوای الکترونیک، اقدام ستودنی برشمرد.

در خاتمه از دست اندر کاران این کار ارزشمند تقدیر به عمل آمد.

لینک دسترسی بخ سامانه مکتب رجایی:

https://maktab.sru.ac.ir