بازدید سرپرست دانشگاه از کارگاه ریخته گری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، جمال الدین مهدی نژاد؛ سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، در بازدید از کارگاه ریخته گری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، بر ضرورت تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه به فناوری های نوین، تأکید کرد و افزود: این دانشگاه باید الگوی تحقق شعار«مهار تورم و رشد تولید» در کشور باشد.

بر اساس این گزارش، مهدی نژاد، صبح امروز، یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۰ از کارگاه ریخته گری دانشکده مهندسی مواد و علوم میان رشته ای تربیت دبیر شهید رجائی، بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها، برنامه ها و اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان دانشکده قرار گرفت.

جمال الدین مهدی نژاد، ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان دانشکده در حفظ و نگهداری تأسیسات و تجهیزات موجود، ظرفیت های موجود در کارگاه ریخته گری را کم نظیر توصیف کرد و افزود: فرصت های موجود در این کارگاه، نقش حائز اهمیتی در آموزش های فنی و مهارتی هنرجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی داشته و می تواند ما را در تحقق اهداف دانشگاه، یاری رساند.

وی با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد آموزش های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی در حرکت به سمت «تولید علم نافع»، اذعان داشت: اعتلا و ارتقای علمی کشور و تحقق شعار سال در گرو فراهم سازی بستر مناسب برای «تولید علم نافع» است و این مهم، باید به راهبرد اصلی تمامی دانشگاه های کشور تبدیل شود تا جامعه هرچه سریع تر مسیر پیشرفت خود را به سوی قله های علم، طی نماید.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، ضمن تأکید برگسترش همکاری ها و تعاملات مؤثر دانشگاه با هنرستان های فنی کشور، تصریح کرد: دانشکده مهندسی مواد و علوم میان رشته ای برای رسیدن به نقطه اعلای پیشرفت های علمی و دستیابی به رشد تولید، نیازمند ترسیم نقشه راه، توسعه فناوری های نوین و ایجاد کارگاه های پداگوژیک است.

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، با اشاره به نقش قابل تأمل هنرستان های فنی و حرفه ای کشور در ارائه خدمات نافع به جامعه، گفت: آموزش های ما باید به قدری تخصصی، کاربردی و مفید باشدکه بتواند افراد متخصص، متعهد و جهادی، تربیت و تقدیم جامعه نماید تا در ارائه خدمات فنی و مهارتی در راستای توسعه و حل مسائل کشور، مفید و مؤثر باشند.

مهدی نژاد، با اشاره این نکته که کمبودها و کاستی های موجود، نباید مانع از تحقق اهداف کارگاه ها و آزمایشگاه ها شود، گفت: توسعه و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها ضروری است و نیازهای مهارتی دانشجویان باید با اولویت تأمین شود.

وی از رئیس دانشکده مهندسی مواد و علوم میان رشته ای خواست تا ضمن بررسی و احصای انتظارات جامعه از خروجی هنرستان ها و بر مبنای آمایش سرزمین و با توجه به اقالیم پنجگانه کشور، نیازهای مهارتی و رشته ای هرمنطقه را احصا و نسبت به ایجاد رشته های جدید و مورد نیاز کشور اقدام نماید.

سرپرست دانشگاه شهید رجائی، در ادامه این بازدید بر ضرورت بروز رسانی و بازسازی تجهیزات آزمایشگاه های متالوگرافی، خوردگی، عملیات حرارتی و آزمایشگاه تولید فلزات و کامپوزیت های کارگاه ریخته گری، تأکید کرد و افزود: برای این منظور لازم است دانشکده در اسرع وقت نسبت به ارائه مبسوط طرح ها و برنامه های توسعه ای خود اقدام نماید تا در فصل بودجه ریزی، اعتبار مورد نیاز، برای توسعه این کارگاه، تأمین و تخصیص یابد.