اطلاعیه شماره (۱) مرکز بهداشت، درمان و مشاوره

مرکز بهداشت،درمان و مشاوره

قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز

اطلاعیه شماره (۱) مرکز بهداشت، درمان و مشاوره -سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱

 

    ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به دانشجویان شاغل به تحصیل ورودی سنوات قبل و عرض خیر مقدم به دانشجویان ورودی جدید و با آرزوی توفیق روز افزون برای جامعه دانشگاهی تربیت دبیر شهید رجایی به اطلاع می‌رساند در راستای اجرای دستورالعمل های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، طرح پایش و غربالگری سلامت جسم و روان کلیه دانشجویان دانشگاه همگام با دانشگاه‌های کشور به منظور انجام اقدامات پیگیرانه برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و نیز حمایت های روانی، اجتماعی و رفع مشکلات دانشجویان گرامی اجرا می‌شود. در این خصوص توجه دانشجویان عزیز را به موارد ذیل معطوف می‌دارد :

۱) تکمیل کارنامه سلامت توسط کلیه دانشجویان اعم از دانشجویان شاغل به تحصیل ورودی سنوات قبل و دانشجویان ورودی جدید الزامی بوده و در صورت عدم تکمیل فرم‌ها یا عدم شرکت در مراحل مختلف طرح یا کتمان حقایق در تکمیل فرم‌ها، هرگونه مسئولیت ناشی از موضوع متوجه شخص دانشجو خواهد بود و مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی برعهده نخواهد داشت.

۲) هدف طرح، غربالگری، بررسی و پیگیری وضعیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و تحصیلی دانشجویان می‌باشد تا از طریق شناسایی و اقدامات پیگیرانه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و نیز حمایت های روانی اجتماعی گامی مهم در جهت پیشگیری از آسیب های بعدی برداشته شود. اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی جسم و روان دانشجویان محرمانه خواهد بود. بدیهی است اجرای موفق این طرح مستلزم تکمیل کارنامه سلامت توسط دانشجویان و شرکت در مراحل مختلف طرح می‌باشد.

۳) ثبت نام دانشجویان ورودی جدید و تاییدیه انتخاب واحد دانشجویان شاغل به تحصیل ورودی سنوات قبل، منوط به تکمیل کارنامه سلامت خواهد بود.

۴) کلیه دانشجویان اعم از دانشجویان ورودی جدید یا دانشجویان شاغل به تحصیل ورودی سنوات قبل در کلیه دوره‌ها و مقاطع تحصیلی لازم است با مراجعه به آدرس  https://portal.saorg.ir/mentalhealth نسبت به تکمیل کارنامه سلامت روان اقدام نموده و پس از تکمیل کارنامه، کد پیگیری دریافت نمایند. دانشجویان ورودی جدید ضرورت دارد از فرم خروجی کارنامه سلامت روان پرینت اخذ نموده و فرم مذکور را در زمان ثبت نام حضوری به عنوان یکی از مدارک ثبت نام تحویل دهند.

۵) کلیه دانشجویان ورودی جدید در کلیه دوره‌ها و مقاطع تحصیلی لازم است علاوه بر تکمیل کارنامه سلامت روان نسبت به تکمیل کارنامه سلامت جسم نیز با مراجعه به آدرس https://portal.saorg.ir/physicalhealthاقدام و کد پیگیری دریافت نمایند.  دانشجویان گرامی لازم است قبل از مراجعه به دانشگاه برای ثبت نام حضوری، در شهر محل سکونت خود آزمایشات مربوط به کم خونی، اختلالات غده تیروئید،کمبود ویتامین دی و بیماری قند را با تجویز پزشک و مراجعه به یکی از آزمایشگاه های تشخیص طبی محل سکونت خود انجام دهند و نتیجه آزمایشات را به همراه کد پیگیری کارنامه سلامت جسم، در زمان مراجعه برای ارزیابی سلامت جسمی و فیزیکی و معاینه به دانشگاه تحویل دهند. برنامه زمان‌بندی و مکان ارزیابی سلامت جسمی و فیزیکی و معاینه دانشجویان ورودی جدید از طریق اطلاعیه‌های بعدی مرکز بهداشت، درمان و مشاوره متعاقباً اطلاع‌رسانی‌خواهد شد. دانشجویان گرامی توجه نمایند تکمیل کارنامه سلامت جسم به تنهایی کافی نبوده و به منزله تکمیل فرایند نمی‌باشد و لازم است است دانشجویان در روز تعیین شده جهت ارزیابی سلامت جسمی و فیزیکی و معاینه حضور یابند.

۶) به کلیه دانشجویان اکیداً توصیه می‌شود در صورتی که نسبت به واکسیناسیون کامل بیماری کرونا اقدام نکرده‌اند قبل از شروع سال تحصیلی جدید و حضور در محل دانشگاه نسبت به انجام واکسیناسیون به ویژه نوبت یادآور اقدام نمایند.

۷) دانشجویان توجه داشته باشند تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان صرفاً به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان با مراجعه به آدرس‌های یاد شده امکان پذیر می باشد.

                                                                                                                                                                 مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه