ابلاغ بخشنامه استمرار برگزاری آموزش های حضوری دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با ارسال بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، بر استمرار آموزش های حضوری دانشجویان در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، صبح امروز چهارشنبه، ۹ فروردین  ۱۴۰۲با ارسال بخشنامه ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، ضمن تبریک حلول سال نو و ماه مبارک رمضان، بر استمرار برگزاری حضوری کلاس های درس و امتحانات پایانی در نیم سال تحصیلی دوم، تأکید کرد.

براساس این بخشنامه، به منظور حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی، تمامی کلاس‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی، در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

در بخشی از این بخشنامه تأکید شده است: برگزاری کلاس های درس در ایام پس از پایان تعطیلات سال نو تا پایان ماه مبارک رمضان و همچنین پس از آن، بایستی به صورت حضوری باشد و حتی برگزاری چند روزه کلاس ها به صورت مجازی، بر خلاف مصوبه مذکور بوده و تخلف از مقررات آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، محسوب می شود.

متن کامل بخشنامه مذکور به شرح زیر است:

رؤسای محترم دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور

با سلام و احترام؛

در ابتدا لازم است فرارسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض نموده و از زحمات بی وقفه جامعه دانشگاهی در سالی که گذشت قدردانی و سپاسگزاری نماییم؛ همانگونه که مستحضر می باشید مطابق با مصوبه شماره ۹۵۳ مورخ ۳۰/۵/۱۴۰۱ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی و در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت آموزشی، مقرر شد در سال تحصیلی، ۱۴۰۱-۱۴۰۲ کلاس های درس و امتحانات پایانی به صورت حضوری در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار شود. ضمن تشکر از کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که در راستای اجرای مصوبه مذکور در نیمسال تحصیلی اول اقدام نمودند بر برگزاری حضوری کلاس های درس و امتحانات پایانی در نیمسال تحصیلی دوم تأکید می شود.

در همین راستا برگزاری کلاس های درس در ایام پس از پایان تعطیلات سال نو تا پایان ماه مبارک رمضان و همچنین پس از آن، بایستی به صورت حضوری باشد و حتی برگزاری چند روزه کلاس ها به صورت مجازی بر خلاف مصوبه مذکور بوده و تخلف از مقررات آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی محسوب می شود.

در پایان با سپاسگزاری مجدد از تلاش های انجام شده در برگزاری حضوری نیمسال تحصیلی دوم، خواهشمند است گزارش اقدامات مذکور پیرامون نامه ارائه شده را به معاونت آموزشی وزارت ارسال فرمائید.

 

با آرزوی توفیق الهی

قاسم عمو عابدینی

 معاون آموزشی