آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه شهید رجائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مراحل مختلف آزمون های عمومی و اختصاصی داوطلبان کنکور سراسری در دانشگاه شهید رجائی برگزار شد.

دکتر علی پورکمالی انارکی با ذکر این خبر افزود: دانشگاه شهید رجائی همگام با سایر دانشگاه های کشور از صبح روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه نسبت به برگزاری آزمون سراسری اقدام نمود. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی گروه های شرکت کننده در آزمون را در چهار روز متوالی شامل به ترتیب آزمون های گروه های هنر، ریاضی و فنی، انسانی، تجربی و زبان نام برد.

وی انجام دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را با سطح بالاتر از استانداردهای لازم از جمله موارد مهمی دانست که در این خصوص دانشگاه شهید رجائی نسبت به آن اقدام نموده است. نماینده تام الاختیار دانشگاه با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی، کنترل فاصله دست کم ۱/۸متری داوطلبان و ضدعفونی کردن کلیه اماکن امتحانی را قبل از برگزاری آزمون و برقراری تهویه مناسب را از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص بر شمرد.

دکتر پورکمالی از سایر ویژگی های برگزاری این آزمون نسبت به آزمون های سنوات گذشته، به موارد زیر اشاره کرد:

۱ – برگزاری آزمون در ۶ حوزه فرعی (دانشکده علوم پایه: ظرفیت ۵۵۰ داوطلب، دانشکده مهندسی عمران: ظرفیت ۳۰۰ داوطلب، کتابخانه مرکزی: ظرفیت ۳۰۰ داوطلب، دانشکده مهندسی مواد: ظرفیت ۲۰۰ داوطلب، حوزه فرعی شماره ۵: ظرفیت ۸۰۰ داوطلب، دانشکده مهندسی مکانیک با ظرفیت ۱۵۰ داوطلب).

۲ – فاصله ۱٫۸۰ متری صندلی های داوطلبان از یکدیگر که موجبات افزایش فضایی مورد نیاز برگزاری آزمون را فراهم نموده بود.

۳ – حضور فعال و بازدید نمایندگان محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیزکارشناسان محترم سازمان بازرسی کل کشوراز حوزه های فرعی دانشگاه برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری آزمون در کشور.

۴ – ضدعفونی کردن سالن ها و فضاهای برگزاری آزمون (یک روز قبل از شروع آزمون و بلافاصله پس از اتمام آزمون).

۵ –  بهره گیری از تعداد ۲۶۰ نفر از همکاران، تحت عنوان عوامل اجرایی (که نسبت به آزمون های سنوات گذشته، افزایش تعداد ۸۰ نفری عوامل اجرایی را به همراه داشت).

۶ – استفاده از فضای باز مسقف به عنوان حوزه فرعی و اختصاص ظرفیت ۸۰۰ نفری داوطلب به این حوزه، برای اولین در این آزمون.

۷ – استفاده کلیه داوطلبان و عوامل اجرایی از ماسک در حین برگزاری آزمون.

۸ – باز نمودن درب حوزه اصلی در ساعت ۶٫۳۰ دقیقه صبح و اجازه ورود داوطلبان به داخل محوطه دانشگاه (به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت اصول بهداشتی) برای اولین بار.

۹ – باز نمودن درب حوزه های فرعی در ساعت ۷ صبح و اجازه ورود داوطلبان به حوزه های فرعی مربوطه برای اولین بار (علیرغم شروع آزمون در ساعت ۸٫۳۰ صبح).

۱۰ – بهره گیری از کادر پزشکی و پرستاری مجرب و نیز استفاده از یک دستگاه آمبولانس در طول برگزاری آزمون.