حمایت مشترک INSF و CAS از طرح های مربوطه به کووید ۱۹

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)، با توجه به شیوع بیماری کووید -۱۹ و مشکلات فراوانی که برای جوامع انسانی ایجاد نموده است؛ حمایت مشترک INSF و CAS از طرح های مربوطه به کووید ۱۹ ایجاد شده است که در نتیجه این برنامه حمایتی میان صندوق وآکادمی؛ از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ شش طرح پژوهشی در سه حوزه ساخت کیت تشخیصی، تولید دارو و تولید واکسن مورد حمایت مشترک قرار خواهند گرفت.

با توجه به ضرورت موضوع، صندوق و آکادمی برای نخستین باردر طول همکاری پنج ساله خود اقدام به همتایابی میان پژوهشگران ایرانی و چینی نمودند.

یادآور می شود، آکادمی علوم چین (CAS) ، در نوامبر سال ۱۹۴۹ تاسیس گردید. این آکادمی بالاترین موسسه آکادمیک و همچنین مرکز پژوهشی جامع علوم در چین است که نقش بسیار موثری در انجام تحقیقات منجر به تولید فناوری داشته و دارد. با توجه به این مهم، در سال ۱۳۹۴ همکاری مشترک میان صندوق و CAS شروع شده است و تا کنون ۵ فراخوان با عنوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم برگزار شده تا فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققین ایرانی و محققین آکادمی علوم چین در قالب “پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک” و همچنین “برگزاری کارگاه‌های مشترک” انجام گیرد.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۱۰۲۰۰۱