گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از نشریات علمی دانشگاه

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:

سامانه نشریات علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، وضعیت نشریات علمی دانشگاههای کشور را از منظر چارک، ضریب تاثیر، خود استنادی و… اعلام کرد. بر اساس اطلاعات جدید این سامانه، نشریه علمی JCARME از چارک ۲ به چارک ۱ ارتقا پیدا کرده است و ضریب تاثیر این نشریه نیز از ۰.۱۷۶ به ۰.۳۵ افزایش داشته است. این نشریه دارای نمایه بین المللی Scopus است. نشریه علمی JECEI همچنان جزو نشریات چارک ۱ در کشور است و ضریب تاثیر این مجله از ۰.۲۳۳ به ۰.۵۳۲ افزایش پیدا کرده است.

نشریه فناوری آموزش به عنوان قدیمی ترین نشریه دانشگاه، جزو نشریات چارک ۲ در کشور است. این نشریه دارای ضریب تاثیر ۰٫۱۳۹ با خوداستنادی صفر است. نشریه معماری و شهرسازی پایدار جزو نشریات با چارک ۴ است. ضریب تاثیر این مجله ۰.۰۷۴ با خود استنادی صفر است. نشریه پژوهش های هستی شناختی نیز در لیست نشریات با چارک ۳ در کشور قرار گرفت. سامانه نشریات علمی، ضریب تاثیر این مجله را ۰.۰۵۹ با خوداستنادی صفر اعلام کرده است.

دکتر شمس، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، ضمن تشکر از زحمات مسئولین نشریات علمی دانشگاه، بر روند رشد کیفی این نشریات و تلاش در جهت اخذ نمایه های بین المللی تاکید به عمل آوردند.