گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ معاونت فرهنگی و اجتماعی

به تعبیر مقام معظم رهبری، فرهنگ به مثابه هوا است به این معنا که فرهنگ زیر بنای هر اقدام و تصمیمی است. از دیگر معنای این بیان ارزشمند این است که فرهنگ یک ضرورت است نه امر تزئینی و حاشیه ای.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در راستای تحقق بیان مقام معظم رهبری توش و توانش را به کار گرفته تا در نهادی که کانونی ترین عرصه تعلیم و تربیت است یعنی نهاد دانشگاه و در دانشگاهی که راهبردی ترین رسالت یعنی رسالت تربیت دبیر را به عهده دارد مقدمات تعالی فرهنگی دانشجو معلمان این سرزمین را فراهم کند.

به همت همکاران پر تلاش و کاربلد معاونت فرهنگی و حمایت های ویژه رئیس محترم دانشگاه از عرصه فرهنگ، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه توانسته در طی سال ۱۴۰۱ حدود ۸۷۰برنامه و فعالیت متنوع فرهنگی (اعم از شورای فرهنگی، کمیسیون ماده یک ،اردوهای جهادی ، وبینارها،نشریات، تولید محتوا، برنامه­ های مذهبی و علمی در راستای شعار سال، مامویت دانشگاه و اسناد بالا دستی ) را اجرا کند.

با از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه بیشینه فعالیت های فرهنگی بصورت حضوری برگزار شد و شاهد رشد قابل توجهی در تعداد و تنوع و کیفیت برنامه های فرهنگی دانشگاه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سند راهبردی و مأموریت دانشگاه و شعار سال بودیم. رویدادهای بزرگ معاونت فرهنگی همانند اربعین و راهیان نور و اردوهای زیارتی و تفریحی مشهد مقدس و قم با وسعت و کیفیت بیشتری انجام شد. به عنوان نمونه جمعیت کاروان راهیان نور دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سال ۱۴۰۱، ۲/۵ برابر سال گذشته بود. همچنین معاونت فرهنگی و مجموعه های مرتبط در سال جاری توانسته جوایز ارزنده و مکرری در جشنواره های مختلف از جمله کسب پنج جایزه در جشنواره ملی جاد کسب کند.

گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی👇

گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ معاونت فرهنگی و اجتماعی