گزارش تفصیلی از اولين جلسه هيات مميزه در دور چهارم

بسمه تعالي

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نخستین جلسه دور چهارم هیأت ممیزه، چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ با حضور اعضای هیأت ممیزه در سالن جلسات شهيد باهنر دانشگاه برگزار شد.

جلسه با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد آغاز گرديد. در ابتدا، دكتر حميدرضا عظمتي رییس دانشگاه، به اعضاي محترم هيات مميزه و به ويژه اعضا جديد هيات در دور چهارم خير مقدم گفتند و به اهميت و جايگاه ويژه هيات مميزه در هدايت و حركت دانشگاه به سمت اهداف كلان و ماموريت­ ها اشاره نمودند و دستيابي به رشد علمي مطلوب در راستاي انجام ماموريت اصلي اين دانشگاه كه همان تامين نيروي انساني مورد نياز وزارت آموزش و پرورش می باشد را از ثمرات و بركات هيات مميزه برشمرده و به بررسي دقيق درخواست­ هاي اعضا محترم هيات علمي، منطبق با آيين­ نامه­ ها و شيوه ­نامه­ ها در حداقل زمان ممكن تاكيد داشتند.

در ادامه معاون آموزشي دانشگاه نیز با ارائه گزارش اجمالی از تعداد پرونده­ هاي مطرح شده در سه دور گذشته هيات مميزه و اعلام اسامي اعضا هيات در اين دوره ­ها از بابت همكاري­ ها و حمايت­ هاي اعضا محترم و مسئولين دانشگاه و همكاران شاغل در دبيرخانه هيات قدرداني نموده و به معرفي اعضا هيات مميزه در دور چهارم پرداخته شد.

همچنین چند تن از اعضا هيات مميزه نيز به اهميت و جايگاه ويژه آموزش و ماده ۲ آيين­ نامه ارتقا اشاره و در خصوص تنوع فعاليت­ هاي اساتيد در راستاي خروجي­ هاي موثر از كارهاي تحقيقاتي نكات مهمي مطرح نمودند.

پس از آن بر اساس روال معمول نخستین جلسات هیات ممیزه بر اساس تبصره ۳ ماده ۵ دستورالعمل طرز تشكيل هيات مميزه، به تعيين و تاييد دبير هيات پرداخته شد.

در این مرحله ضمن تشكر از زحمات دبيرخانه و دبير هيات در ۳ دور گذشته در راستاي برقراري نظم و انضباط و تسريع قانونمند در بررسي پرونده­ ها، به منظور تعيين دبير جدید، راي گيري در خصوص کاندیدای دبیری چهارمین دوره انجام شد و درنتیجه دکتر علی پورکمالی انارکی مجددا به عنوان دبير هيات در دور چهارم انتخاب شدند.

مورد دوم  دستورجلسه، بر اساس بند ۱ و ۲ ماده ۸ دستورالعمل طرز تشكيل هيات مميزه، تعيين رئيس و اعضاي كميسيون­ هاي تخصصي بود.

در این مرحله نیز ابتدا روساي ۵ كميسيون تخصصي با راي اعضا هيات انتخاب گرديدند.

براین اساس آقاي دكتر حسين غريبي رئيس كميسيون علوم پايه، آقاي دكتر غلامحسين لياقت رئيس كميسيون مكانيك و عمران، آقاي دكتر اسماعيل ضرغامي رئيس كميسيون معماري، هنر و شهرسازي، آقاي دكتر محمود كمره­ اي رئيس كميسيون برق و كامپيوتر و آقاي دكتر مجيد كاشف رئيس كميسيون علوم انساني و اجتماعي شدند.

پس از آن بر اساس نتايج انتخابات برگزار شده به منظور تعيين اعضا كميسيون تخصصي در دانشكده­ ها و با در نظر گرفتن الزام ايجاد تنوع تخصص در اعضا كميسيون، اعضا به صورت زير مجدد از طريق راي­ گيري در هيات مميزه انتخاب شدند.

كميسيون علوم پايه: آقايان دكتر مجتبي قرباني، دكتر حميدرضا مسگراني، دكتر سيدمهدي واعظ علائي.

كميسون مكانيك و عمران: آقايان دكتر محمود قضاوي، دكتر جواد كدخداپور، دكتر موسي محمودي صاحبي.

كميسيون معماري، هنر و شهرسازي: آقايان دكتر مصطفي بهزادفر، دكتر حميدرضا عظمتي، دكتر عبدالحميد قنبران.

كميسيون برق و كامپيوتر: آقايان دكتر علي خاكي صديق، دكتر گيورك قره ­پتيان، دكتر نصور باقري.

كميسيون علوم انساني و اجتماعي: آقايان دكتر عبدالرضا سيف، دكتر محمدعلي بشارت، دكتر سيد محمدرضا امام جمعه.

همچنین تقويم پيشنهادي برگزاري جلسات هيات مميزه تا پايان سال ۱۴۰۰ نيز به تاييد اعضا محترم رسيد و مقرر گرديد در اولين يا بعضا دومين چهارشنبه هر ماه طبق تقويم مصوب از ساعت ۷ الي ۹ صبح به صورت حضوري جلسات هيات مميزه برگزار شود.

در پايان جلسه نیز احكام اعضا محترم هيات مميزه، توسط رئيس هيات تقديم حضور اعضا حاضر در جلسه گردید.