گزارشی از وضعیت تولیدات علمی دانشگاه براساس اطلاعات پایگاه بین المللی Scopus

مدیر امور پژوهشی دانشگاه اعلام کرد:

بر اساس اطلاعات استخراج شده از پایگاه بین المللی Scopus، تعداد مقالات دانشگاه در سال ۲۰۲۱ تا کنون به عدد ۳۲۳ رسید. به گزارش این پایگاه، آقای دکتر محمود صیفوری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق با ۱۵ مقاله، سرکار خانم دکتر معصومه قلخانی عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه و آقای دکتر سعید علیایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق هر کدام با ۱۳ مقاله و آقای دکتر مجتبی قربانی عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه با ۱۱ مقاله رتبه های ۱ تا ۳ را از منظر تعداد مقاله کسب کرده اند. تعداد کل مقالات چاپ شده در سال ۲۰۲۰، عدد ۳۸۷ بوده است که آقای دکتر سعید خلیلی با ۱۶ مقاله، آقای دکتر مجتبی قربانی با ۱۳ مقاله و آقای دکتر پرویز امیری با ۱۲ مقاله رتبه های ۱ تا ۳ را در سال ۲۰۲۰ کسب کرده اند. با توجه به اینکه سال ۲۰۲۱ به پایان نرسیده است، قطعا تعداد کل مقالات، اعداد بالاتری را خواهد دید.

نمودار کل مقالات دانشگاه از سال ۱۹۹۹به شرح ذیل است:

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می گردد، در سال ۲۰۱۹ تعداد مقالات دانشگاه ۳۱۰ و در سال ۲۰۱۸، عدد ۲۵۸ بوده است. خوشبختانه به همت پژوهشگران محترم این دانشگاه، روند رو به رشدی در زمینه تولیدات علمی در قالب مقاله مشاهده می گردد.

در تقسیم بندی موضوعی که پایگاه اسکوپوس انجام داده است، بیشترین مقالات چاپ شده این دانشگاه در حوزه فنی و مهندسی با ۲۴/۲ درصد است. نمودار زیر تقسیم بندی موضوعی مقالات دانشگاه را نشان می دهد.

این پایگاه گزارش می دهد که تقریبا ۸۰ درصد از کل تولیدات علمی این دانشگاه در قالب مقاله منتشر شده در مجلات علمی و ۱۷ درصد از تولیدات علمی به صورت مقالات ارائه شده در کنفرانسهای معتبر علمی بوده است. لذا در مجموع ۹۷ درصد از تولیدات علمی این دانشگاه در قالب تحقیقات منتشر و ارائه شده در مجلات و کنفرانسهای علمی است. شکل زیر درصد تولیدات علمی را در بخش های مختلف نشان می دهد.