کنگرۀ ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، استادان و پژوهشگران فرهیخته و مدیران آموزشی می‌توانند ایده‌ها و مقالات کوتاه خود را در قالب فایل word ۳۰۰۰ کلمه‌ای (مشتمل بر طرح مسأله، یافته‌های اصلی، نتیجه‌گیری و پیشنهادات و راهکارهای اجرایی و فهرست منابع) تا تاریخ ۲۰ خرداد به رایانامه congressirphe.ac.ir ارسال کنند.

عناوین ایده‌ها و مقالات کوتاه به شرح زیر است:

مطالعات نظری و بنیادی:
چیستی آموزش مهارت محور
چرایی آموزش مهارت محور
مبانی نظری و مفهومی آموزش مهارت محور
چالشها، موانع و مشکلات آموزش مهارتی در ایران
جایگاه آموزش‌های نیاز محور در گام دوم انقلاب اسلامی وسندتحول دولت مردمی
آسیب‌شناسی آموزش‌های هدفمند، مهارتی و نیاز محور
جایگاه آموزش‌های مهارتی ونیاز محور در برنامه‌های قبلی و آتی توسعه کشور

مطالعات تطبیقی:
مطالعه تطبیقی سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش عالی  هدفمند ومهارتی ونیازمحوردر کشورهای مختلف جهان و مقایسه آن با ایران
شیوه‌های آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به دنیای کسب و کار
مهارت‌آموزی در رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی
تحلیل وضعیت آموزش عالی مهارتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی

آموزش و برنامه درسی:
تلفیق آموزش عالی مهارتی با آموزش‌های نظری
آموزش باز، آموزش پودمانی، آموزش حین کار، آموزش مادام‌العمر
ویژگی‌های برنامه درسی هدفمند و مهارتی در آموزش عالی
روش‌های بازآموزی استادان و مربیان در آموزش عالی مهارتی
شیوه‌های سنجش و ارزشیابی در آموزش عالی مهارتی

الزامات و اقتضائات:
ساختار مناسب سازمانی برای توسعه آموزش عالی مهارتی در کشور
نظام پایش و ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزش‌های مهارتی
مهارت‌های آینده، مشاغل آینده و آینده مشاغل مهارتی
نظام ملی صلاحیت حرفه و آموزش‌های مهارتی
فرصت‌های نوظهور در بازار کار و آموزش‌های مهارتی (اقتصاد دیجیتال، متاورس، کار منعطف و ترکیبی و …)
تدوین اطلس ذی‌نفعان و نظام مسائل آموزش عالی هدفمند، مهارتی و نیاز محور

منبع اصلی خبر 

معاون پژوهش و فناوری

۰۲۰۳۰۶۰۲