کنفرانس بین المللی شهرهای یادگیرنده یونسکو در کره جنوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، پنجمین کنفرانس بین المللی شهرهای یادگیرنده یونسکو درشهر یونسو کره جنوبی برگزار شد. این کنفرانس، بزرگترین گردهمایی حضوری شهرداران و متخصصین شهرهای یادگیرنده جهان بعد از گسترش ویروس کرونا محسوب می شود.
جواد محمودی شهردار بندرخمیر به عنوان تنها شهردار ایرانی حاضر در این کنفرانس، به ایراد سخنرانی پرداخته و در نشست های متعدد حضور یافت.

آشنایی با آخرین تجربه ها و دستاوردهای شهرهای جهان در حوزه آموزش و یادگیری و همچنین تبادل نظر با شهرداران و متخصصین سایر نقاط جهان را می توان از مهمترین دستارودهای این حضور دانست.
بندرخمیر در سال ۲۰۲۰ توانست با توجه به فعالیت های مستمر برای افزایش آگاهی مردم خود در زمینه اهمیت تالاب و ذخیرگاه های زیست کره به عنوان یکی از شهرهای یادگیرنده یونسکو ثبت شده و در ادامه با حضور فعال بندرخمیر در برنامه های شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، این شهر به عنوان فعال ترین شهر یادگیرنده کشور انتخاب شده و هم اکنون فعالیت های این شهر مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.
تاکنون ۲۲۵ شهر از ۶۴ کشور جهان عضو شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو هستند که از کشور ایران نیز ۱۰ شهر در این شبکه حضور دارند.
شهرهای یادگیرنده به شهرهایی اطلاق می شود که بتوانند اثبات کنند از طریق آموزش های مستقیم و غیرمستقیم شهروندان خود برای تمام سنین و گروه ها، باعث تغییراتی مثبت در جامعه شده، فرصت های زیادی خلق کرده و توانسته اند معضلات شهری خود را بهبود ببخشند.

 

بیشتر در این باره:

شهرهای یادگیرنده

 

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۹۰۷۰۱