کاهش دانشجوی بین‌المللی ۱٫۸ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ این کاهش ناگهانی در ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در حال حاضر ۱٫۸ میلیارد دلار برای این کشور هزینه داشته است. با اوج گرفتن موج ویروس کرونا، تعداد بسیار کمتری از دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند که در این کشور تحصیل کنند و این موضوع میلیاردها دلار برای آن‌ها هزینه به دنبال دارد. همچنین این امر فشار سنگینی بر کالج ها و دانشگاه‌های سراسر کشور وارد می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش Open Doors که توسط دفتر امور فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شد، تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده برای اولین بار در طول سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰-۲۰ کاهش ۱٫۸٪ را نشان می‌دهد.

در ترم پاییز سال ۲۰۲۰، بر اساس یک پژوهش که توسط موسسه آموزش بین المللی انجام شد، تعداد دانشجویان بین‌المللی که در ایالات متحده و به صورت آنلاین در موسسات ایالات متحده تحصیل می کنند، به دلیل تأثیر همه گیری، حتی بیش از ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد.

طبق گزارش جداگانه NAFSA انجمن مربیان بین المللی، کاهش ناگهانی ثبت نام دانشجویان بین المللی در سال گذشته ۱٫۸ میلیارد دلار برای اقتصاد ایالات متحده هزینه داشته است.

بیش از ۱ میلیون دانشجوی بین المللی در کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده وجود دارد و آنها ۳۸٫۷ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده در ۲۰۱۹-۲۰-۲۰ کمک کردند.

گزارش NAFSA نشان داد که این کمک مالی بیش از ۴ درصد نسبت به سال تحصیلی قبل کاهش یافته است و این اولین افت از زمان جمع آوری اطلاعات بیش از ۲۰ سال پیش توسط انجمن غیرانتفاعی است.

برای سال‌ها حضور مداوم دانشجویان در حال تحصیل در این کشور  به ویژه ازچین، زمینه ای برای رونق اقتصاد آمریکا بوده است. طبق آخرین اطلاعات، قبل از  شیوع ویروس کرونا، تعداد دانشجویان چینی در آمریکا تقریباً ۳۷۰ هزار نفر بود. این دانشجویان بین المللی رشته های فناورانه به ویژه مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر را دنبال می کنند.

با این حال، سیاست های محدود کننده ویزای دانشجویی در ایالات متحده و تغییر نگرش در خارج از کشور در مورد تحصیل در اینجا باعث کاهش ثبت نام حتی قبل از همه گیری همه گیر شده است.

بسیاری از مؤسسه‌ها حتی پیش از این‌که این موج کرونا ایجاد شود، بودجه دولت برای آموزش عالی ، با مشکلات مالی روبرو بودند.

این مدارس را برای پذیرش دانش آموزان بیشتری که به کمک کمتری نیاز دارند، تحت فشار قرار داده است. به همین دلیل بسیاری از دانشکده ها به درآمد دانش آموزان خارجی که معمولاً شهریه کامل را پرداخت می کنند، اعتماد دارند.

اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۹۰۲۰۱