پیام نوروزی

:دکتر عظمتی در پیام نوروزی سال ۹۸ مطرح کرد

دانشگاه می بایست در جهت کسب مرجعیت علمی مبتنی بر مأموریت خود در سطح ملی و بین المللی گام بردارد

 

1398010114292169916977444

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عظمتی در پیام نوروزی سال ۹۸ گفت: دانشگاه می بایست در جهت کسب مرجعیت علمی مبتنی بر مأموریت خود در سطح ملی و بین المللی گام بردارد. بر اساس این گزارش، متن پیام تبریک نوروزی رییس دانشگاه رجائی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یامحول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

نوروز مصادف است با نجوای نو شدن طبیعت و پیام آن برای انسان ها شروعی است دوباره برای تغییر و تحول در مسیر تکامل به سمت انسانیت و اخلاق، که می تواند غایت هدف خلقت باشد و چنانچه محقق گردد عبادت نیز در ذیل آن محقق خواهد گردید.

حلول سال ۱۳۹۸ و تولد دوباره طبیعت و ایام رجبیه و ولادت یکی از بهترین بندگان خاص پروردگار، مولود کعبه، امیر المومنین علی (علیه السلام) را به تمامی همکاران، همراهان ، اساتید و کارکنان شریف و خدوم و همچنین دانشجویان معزز خانواده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همگی از خداوند متعال سالی مملو از خیر و برکت  را خواستارم..

سالی که پشت سر گذاشتیم  با تمامی فرازها و نشیب های آن به لطف خداوند و با همت مجموعه دانشگاه دوباره برگ های زرین دیگری بر دفتر افتخارات دانشگاه اضافه گردید. رشد کمی و کیفی تولیدات علمی، قرارگیری دانشگاه در بین چهار دانشگاه برتر کشور در تولیدات با کیفیت پژوهشی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده بی سابقه از حداکثر ظرفیت دانشگاه در پذیرش و تربیت دانشجو به منظور تأمین نیازهای وزرات متبوع، تهیه و تدوین و بازنگری دوره ها و رشته های جدید آموزشی در جهت توانمندسازی دانشجو معلمان، ادامه توسعه و بهسازی فضاهای فیزیکی (کارگاه ها، آزمایشگاه ها، فضاهای آموزشی و رفاهی) و زیرساخت های دانشگاه در جهت استانداردسازی آن در تراز دانشگاه های برتر کشور، توسعه و رشد برنامه های فرهنگی دانشگاه، و بالاخره تهیه و تصویب سند بین المللی سازی دانشگاه (برای نخستین بار) در ادامه و راستای سند راهبردی دانشگاه، از جمله فعالیت های خاص و بی بدیلی بود که علاوه بر فعالیت های همه جانبه جاری دانشگاه در حوزه های مختلف که آن هم به استناد آمار و گزارشات روند رو به رشدی را سپری نموده است، از جمله مواردی است که با مساعی اساتید و دانشجویان و کارکنان خدوم خانواده دانشگاه محقق گردید.

هرچند دانشگاه شهید رجائی در حال حاضر یکی از میراث داران ۱۰۰ سال تربیت معلم کشور است، لکن همانگونه که می دانیم تاریخ شکل گیری این مجوعه دانشگاهی به طور تقریبی مصادف است با عمر با برکت انقلاب اسلامی، یعنی قریب به ۴۰ سال خدمت در حوزه تربیت دبیر فنی و این نکته مهمی است که دانشگاه با توجه به مأموریت منحصر به فرد خود می بایست آماده باشد تا دهه بعد را با پختگی و تأثیرگذاری بیشتر در سطح ملی و بین المللی آغاز و به عنوان تنها دانشگاه کشور در جهت رسیدن به مرجعیت علمی در حوزه تخصصی خود مستند مبتنی بر سند راهبردی دانشگاه و اسناد بالادست گام بردارد و بی گمان این مهم تنها و تنها با مشارکت، عزم جدی و تشریک مساعی یکایک همه اعضأ خانواده دانشگاه محقق خواهد گردید.

همانگونه که مستحضرید سال ۱۳۹۸ نیز توسط مقام معظم رهبری به سال «رونق تولید» نام گذاری گردیده است. در اینجا لازم می دانم به نمایندگی از همه خانواده این دانشگاه گرانقدر به این دغدغه رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و اعلام نماییم که در راستای منویات ایشان با تمامی توان در راستای مأموریت خود گام بر خواهیم داشت.

و در خاتمه یک بار دیگر خداوند متعال را سپاس گزاریم که فرصت و نعمت حیات و خدمت را در این سال نو نصیب و روزی‌مان فرمود تا بتوانیم و فرصت داشته باشیم تا در مسیر زندگانی مان منشأ خیر برای یکدیگر و برای ایران اسلامی عزیز باشیم، و از ایزد منان خواستارم در ظلّ توجهات، هدایت‌ها و برکات حضرت امام عصر (عج) به همگی مان توفیق عنایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

حمیدرضا عظمتی

رئیس دانشگاه شهید جائی