پیام نوروزی رئیس دانشگاه

بسم الله الرحمن الرحیم
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

بی گمان نوروز بهانه ای بی همتا برای آغازی دوباره است، آغازی که با شروع یکی از زیباترین جلوه های هستی یعنی فصل بهار همراه می باشد. فصلی با همه زیبایی های راز آلود و پر ترنُم که پس از زمستان زیبا با رویش دوباره طبیعت یادآور رستاخیز عظیم و البته زندگی دوباره است.

امروز بیش از یک سال شمسی است که دنیا تجربه زیستن با یک پدیده ناخوشایند و منحوس به نام بیماری کرونا را با خود به همراه دارد و اکنون مردمان جهان، با تلاش فراوان در حل این معضل ناخواسته، خود را آماده عبور و پشت سر گذاشتن این تجربه تلخ می نمایند.

اما آنچه خاطره تلخ ایّامی که گذشت را به کام بشریت قابل تحمل می نماید، جلوه های زیبایی بود از انسان هایی که فطرت خدایی خود را در قالب کمک به هم نوعان خود با هر آنچه در اختیار داشتند از مال و جان به نمایش گذاشتند. و بی شک این طلیعه ای امیدبخش برای ادامه حیات انسان در این کره سرگردان عالم هستی است.

خداوند متعال را شاکر و سپاس گزاریم که خانواده معزز و پرافتخار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز در این زیست بوم جدید توانست با اهتمام ویژه ایی که مصروف داشت در انجام وظیفه و عمل به مأموریت خود کارنامه ای قابل قبول را به خاطر ها بسپرد.

مشارکت در ایفای نقش اجتماعی دانشگاه در زیست بوم جدید در کنار انجام وظیفه تعلیم و تربیت با همگام سازی برنامه ها و بسیج امکانات از جمله مواردی بود که دانشگاه را همچون گذشته در کسب توفیقات متعدد عرصه های مختلف علمی و فرهنگی در سطوح ملی و بین المللی یاری نمود.

امروز دانشگاه مفتخر است با حداکثر ظرفیت سازی ممکن، در پذیرش دانشجو معلمان پذیرای بیشترین جمعیت دانشجویی در تاریخ تأسیس خود باشد. و در کنار آن توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی همراه با پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشگاه شهید رجایی را به یک دانشگاه مأموریت محور موفق بدل ساخته است که جایگاه مناسبی نیز در محافل علمی و دانشگاهی از خود نشان داده است. و امید است با تلاش مضاعف شما عزیزان شاهد ارتقأ این توفیقات باشیم.

اینک در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شمسی، سالی نو و قرنی جدید، در ایّام مبارک ماه شعبان، ضمن تبریک و تهنیت به همه اعضأی محترم خانواده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و با قدردانی از تلاش های ارزنده شما عزیزان، که در راه اعتلای اهداف دانشگاه و به تبع آن کشور عزیرمان ایران مبذول داشته اید، از خداوند متعال برای شما، والبته همه انسان ها کره زمین از جمله مردم شریف کشورمان، سالی سرشار از سلامتی، سعادت، و مملّو از خیر و برکت، در ذیل توجّهات حضرت ولی عصر (عجّل الله تعالی فرج الشّریف)، را مسئلت می نمایم.

حمیدرضا عظمتی

یکم فروردین ۱۴۰۰