پیام سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت فرارسیدن «هفته دفاع مقدس» و «آغاز سال تحصيلي ۱۴۰۳-۱۴۰۲»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، جمال الدین مهدی نژاد، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با صدور پیامی فرا رسیدن «هفته دفاع مقدس» و «آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲» را به دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تبریک گفت.

مهدی نژاد در بخشی از پیام خود تقارن بهار دانش و هفته بزرگداشت دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای تأسی دانشجو معلمان از راه روشن شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: دانشجو معلمان باید درس مقاومت، ایثار و شهادت را در فراخنای زندگی و رسالت معلمی خویش زمزمه کرده و نقش بی بدیل خود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشي و توسعه و ارتقای مؤلفه‌های نظام تعليم و تربيت، به منصه ظهور رسانند.

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در بخش دیگری از پیام خود دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را دانشگاهی مأموریت گرا خواند و افزود: نقش دانشگاه مأموریت گرای تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان مهد رشد و تربیت دبیران متعهد، متخصص و فنی و حرفه ای، در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور، نقشي بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

 

متن کامل پیام مهدی نژاد به شرح زیر است:

 

باسمه تعالی

به نام آنکـه جــان را فکـرت آموخـت                        چـراغ دل به نــور جـان بر افروخت

      دگرباره فصل رویش مهر، فصل شکوفايي جوانه‌های دانايي و موسم بازگشايي کلاس های درس، به عنوان مهم‌ترین رخداد فرهنگي كشور، در روشنای تاریخ اقتدار میهن اسلامی و ترنم شمیم یاد و خاطره حماسه آفرینان بیداردل هشت سال دفاع مقدس از راه می رسد.

فصلی که ترجمان تبلور حماسه‌های سترگ، رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های فرزندان برومند این مرز و بوم در پاسداشت ارزش ها و آرمان والای انقلاب و صیانت از مرزها و حفظ کیان ایران اسلامی است.

تقارن بهار دانش و هفته بزرگداشت دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است تا اساتید و دانشجویان گرانقدر، بویژه دانشجو معلمان عزیز، این نقش آفرینان عرصه علم و فرهنگ، بار دیگر با تأسی از راه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، درس مقاومت، ایثار و شهادت را در فراخنای زندگی و رسالت معلمی خویش زمزمه کرده و نقش بی بدیل خود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشي و توسعه و ارتقای مؤلفه‌های نظام تعليم و تربيت، به منصه ظهور رسانند.

بی تردید نقش و جایگاه دانشگاه ها، بویژه دانشگاه مأموریت گرای تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان مهد رشد و تربیت دبیران متعهّد، متخصّص و فنی و حرفه ای، در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور، نقشي بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

این جانب ضمن اداي احترام به ارواح تابناك شهداي انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس، بویژه ۷۰ شهيد والامقام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، و در رأس آن سردار شهید حسن طهرانی مقدم، آغاز سال تحصيلي ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و بهار علم و دانش را محضر اعضای محترم هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان عزیز خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، صمیمانه تبريك می گویم و از پیشگاه خداوند سبحان، دستیابی به مدارج علمی و اخلاقی توأم با موفقیت، بهروزی و سعادت را مسألت می نمایم.

امید است  که شما عزیزان در سال تحصیلی پیش رو، با ايجاد فضايی با نشاط و گام نهادن در مسیر پويايی علمی و فرهنگي، هم راستا با منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در«سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، با کشف فرصت های ناب کسب دانش و فضیلت، مرزهای علم و دانش را درنوردیده و با پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع پیروزی و کامیابی را فتح کرده و توسعـه، آبادانـی و سـرافـرازی را برای میهن عزیز اسلامی به ارمغـان آورید.

 

جمال الدین مهدی نژاد
سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی