پیام سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید

باسمه تعالی

طلیعه سال تحصیلی جدید با اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) همزمان شده است. با توکل به درگاه خداوند متعال و با تاسی به سیره همه شهیدان، به استقبال سال تحصیلی جدید می رویم؛ سالی که در آن، سایه کرونا تا حدودی کمرنگ تر شده است که خود نویدبخش دیدار بیشتر دانشجویان عزیز از نزدیک است. در طی دوره های مختلف آموزش غیرحضوری و آموزش تلفیقی در دو سال اخیر، شاهد فعالیت های جهادگونه استادان و پرسنل محترم دانشگاه بودیم و اکنون در آستانه ماه مهر شاهد حضور پرشور استادان، دانشجویان و یاوران علمی محترم خواهیم بود.

به یاری خداوند متعال، با عنایت به زحماتی که خانواده بزرگ دانشگاه در حوزه های مختلف در سالیان گذشته کشیده اند، اکنون شاهد جایگاه رفیع دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی بیش از هر زمان دیگری هستیم، اما بی شک هرگز به آن راضی نخواهیم بود و جایگاه این دانشگاه راهبردی، ماموریت‌گرا و منحصر به فرد را که همواره مورد مهر و محبت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مقام های ارشد کشور عزیزمان واقع شده است، بسیار متعالی تر از جایگاه کنونی متصوریم و بر این باوریم که با استفاده از پتانسیل های موجود، در آینده شاهد رشد و تعالی بیشتر آن در همه عرصه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی خواهیم بود.

بر این باوریم که جایگاه دانشگاهی که مزین به نام بزرگ شهید رجائی است و از افتخارات آن تحصیل پدر موشکی ایران، شهید حسن طهرانی مقدم در آن است، باید بسیار فراتر از آن چیزی باشد که امروز در آن هستیم. بی شک تصمیمات و مصوبات راهبردی در طی دو ماه گذشته دانشگاه و ریل گذاری مجدد در راستای ماموریت خطیر دانشگاه با استفاده از کلیه اسناد بالادستی به خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با کمک و مساعدت همه ارکان دانشگاه، راه را برای رسیدن به نقطه اوج هموارتر خواهد نمود. در سالی که مزین به نام «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین» است، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی قصد آن دارد تا با راه اندازی مراکز رشد، خانه های خلاق و مشارکت دانش بنیان، ضمن اینکه در دانش آموخته نمودن بهترین دانشجومعلمان حوزه فنی و حرفه ای و اشتغال زایی همت گمارد، در تحقق شعار سال و تولید دانش بنیان سهم خود را شایسته و بایسته ایفا نماید و حرکتی شتابان در مسیر پیشرفت های علمی و شکوفائی اندیشه و ایمان رقم زند .احیای جشنواره جوان خوارزمی، تاسیس انجمن دانش آموختگان و پایش و رصد دانش آموختگان دانشگاه و برگزاری دوره های ضمن خدمت بر اساس بازخوردهای آن، راه اندازی هنرستان های جوار، اجرای طرح های کلان پژوهشی، توسعه رشته های مورد نیاز وزارت متبوع و ایجاد پردیس های دانشگاهی متناظر به توسعه این رشته ها (از جمله در حوزه کشاورزی)، تقویت هرم هیات علمی، برگزاری دوره‌ها به منظور بهسازی منابع انسانی وزارت متبوع و بازنگری در اساس­نامه و سند راهبردی دانشگاه، از جمله مواردی هستند که در اولویت کاری مدیریت این دانشگاه قرار دارد.

در خاتمه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و شروع بهار علم و دانش را به همه استادان، یاوران علمی و دانشجویان عزیز به خصوص دانشجویان نوورود به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی را صمیمانه تبریک عرض می نمایم و توفیق روزافزونشان را درتمامی عرصه ها در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه خداوند متعال خواستارم .

جمال الدین مهدی نژاد

سرپرست دانشگاه