پیام تبریک بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به جناب آقای دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش

برادر ارجمند جناب آقای دکتر صحرایی

 وزیر محترم آموزش و پرورش

 با سلام و احترام؛

ضمن گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، بدینوسیله کسب رای اعتماد نمایندگان محترم مردم شریف ایران اسلامی در انتخاب حضرتعالی به عنوان “وزیر آموزش و پرورش” را خدمت جنابعالی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نماییم. بدیهی است اجرای فرامین حضرت امام (ره) و بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مبنی بر جوان گرایی و تمدن سازی به دست نیروهای کارآمد، دلسوز و جهادی محقق می گردد.

همانگونه که مستحضرید، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با حدود چهار دهه فعالیت در عرصه آموزش عالی و تربیت دبیر و برخورداری از اساتید متعهد و متخصص، رسالت خطیر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نظام تعلیم و تربیت را به منظور خدمت در کسوت مقدس معلمی در بخش فنی و حرفه‌ای بر عهده داشته و افتخار تربیت برخی چهره‌های شاخص و تاثیر گذار نظام همچون شهید والا مقام شهید طهرانی مقدم را در کارنامه خود دارد. دانش آموختگان این دانشگاه علاوه بر خدمت در سنگر مقدس تعلیم و تربیت، از مدیران موفق در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی کشور هم به شمار می‌روند. با توجه اینکه آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای از سال ۱۳۹۱ در اجرای ماده (۲۳) قانون برنامه پنجم توسعه از بدنه آموزش و پرورش منتزع و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری الحاق یافته‌اند این دانشگاه در حال حاضر به عنوان تنها دانشگاه فنی وزارت آموزش و پرورش در راستای تامین معلمین فنی مورد نیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش سراسر کشور فعالیت می‌نماید.

نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت توسعه کمی و کیفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و دانشگاه فرهنگیان و توصیه به همکاری دستگاهای مختلف برای رفع کمبودهای این دو دانشگاه (بیانات مورخ ۱۹/۲/۱۳۹۷معظم­له به مناسبت گرامی‌داشت مقام شامخ معلم و همچنین بیانات مورخ ۱۱/۰۶/۱۳۹۹ مبنی بر جذب معلمان آموزش و پرورش فقط از مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی) و با عنایت به سیاست‌های دولت انقلابی و مردمی در جهت رفع موانع پیشروی توسعه و پیشرفت کشور، حمایت های حضرت‌عالی برای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل این دانشگاه و توسعه پردیس های فنی دانشگاهی در قطب هایی از مناطق مختلف کشور به منظور تاثیرگذاری هرچه بیشتر در راستای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مورد تقاضا می باشد. این دانشگاه با توجه به دارا بودن کادر آموزشی و اعضای هیات علمی توانمند و تجربه چندین دهه فعالیت موفق در عرصه آموزش های فنی، در صورت پشتیبانی و حمایت می تواند بیش از پیش نقش خود را در تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص به عنوان اصلی ترین عنصر و سرمایه در مقوله توسعه ایفاء نماید.

کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن حمایت و همکاری در تحقق برنامه های اعلامی حضرتعالی، دوام توفیقات جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دولت مردمی و انقلابی و تحقق اهداف عالیه نظام آموزش و پرورش کشور با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم.

 

بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی- ۸/خرداد ماه/۱۴۰۲