پایان‌نامه می‌تواند ابتدای يك استارت‌آپ بین‌المللی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ وبینار آموزشی با موضوع «هدایت پایان‌نامه به سمت راه‌اندازي يك استارت‌آپ بین‌المللی» به همت بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار شد.

در این کارگاه مطرح شد: یکی از موضوعات مهم و جذاب در جوامع دانشگاهی و البته فضای کسب‌وکار، چگونگی بهره‌مندی از نتایج تحقیقات دانشگاهی و نوآوری‌ها و ابداعات صورت‌گرفته توسط محققان، اساتید و دانشجویان است.

در ادامه بیان شد:  آموزش و اگر کمی مدرن‌تر نگاه کنیم، تحقیق و پژوهش برای توسعه علوم مختلف تنها کار دانشگاه نیست. تا چند دهه پیش این‌چنین بود، اما امروزه دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی، به این حد بسنده نکرده و تلاش‌های خود برای تجاری‌سازی نوآوری‌های دانشگاهی را آغاز کرده‌اند.

در این کارگاه تأکید شد: نگاه دقیق‌تر به روند تغییر و تکامل دانشگاه به‌عنوان یکی از اضلاع اصلی اکوسیستم نوآوری، نشان می‌دهد که دانشگاه‌های نوآور، به بحث تجاری‌سازی و ارزش‌افزایی از نوآوری‌ها و ابداعات خود به گونه دیگری نگاه می‌کنند. آن‌ها از تحقیقات بنیادین صرف، به سوی مجموعه‌ای متنوع از تحقیقات کاربردی در قالب همکاری‌های صنعت / دانشگاه روی آورده‌اند و در این مسیر، ابزارهایی نظیر صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، به آن‌ها کمک کرده تا بدون ورود مستقیم به بهره‌برداری از فناوری، امکان بهره‌مندی از منافع حاصل از فناوری توسعه‌یافته را داشته باشند.

این کارگاه به تدریس فرزاد وصالی؛ مدير عامل و بنيانگذار استارتاپ pantohealth برگزار شد.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۷۲۷۰۲