معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بازدید از سازمان سمت تاکید کرد:ضرورت گسترش سازمان سمت در سطح بین‌الملل/ لزوم اتخاذ رویکردی جدید در تدوین و پژوهش کتاب‌های علوم انسانی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از صدا و سیما، دکتر رحیمی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه این بازدید و در نشست با رئیس و مدیران سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهی گفت: مقالات ناب سازمان سمت باید در مجلات بین‌المللی به چاپ برسد تا یافته‌های علمی این سازمان در معرض دید داوران بین‌المللی قرار بگیرد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه باید سازمان سمت با سایر نهاد‌هایی که فعالیت‌های مشترکی دارند، هماهنگ باشد تا در عرصه بین‌الملل تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: علوم انسانی اسلامی به یک تغییر ریل نیاز دارد و باید نهاد‌های مرتبط با علوم انسانی اسلامی با هم هماهنگ عمل کنند.
وی گفت: کتاب‌های علوم انسانی این سازمان باید تا حدی جدید باشد که در سطح بین‌الملل و در معرض دید داوران بین‌المللی قرار گیرند تا شاهد گسترش کتب علوم انسانی اسلامی در سطح جهان باشیم.
در این نشست سه ساعته همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد ذبیحی رئیس سازمان سمت و معاونان این سازمان با اشاره به برخی مشکلات، بر توسعه و گسترش این سازمان تاکید کردند.
در ادامه این نشست نیز به طرح استاندارد کتاب‌های درسی، تدوین کتب دانشگاهی، تدوین کتب کمک آموزشی، تدوین و تنظیم کتب درسی و همچنین پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی اشاره و مباحثی درخصوص بودجه پژوهشی هم از سوی مسئولان این سازمان مطرح شد.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۷۲۷۰۳