همکاری گسترده بین سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست مربوط به همکاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی در روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه با حضور روسا و برخی از مسئولین دو حوزه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر جمال الدین مهدی نژاد با استقبال فراوان از ایجاد فضایی مشترک به منظور همکاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی فرابخشی، این همکاری را برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور حیاتی و حائز اهمیت توصیف نمود. همچنین خانم دکتر الهام یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) ضمن بیان تاریخچه شکل گیری سمپاد، به اهداف عالیه این سازمان اشاره نمود و از برگزاری فعالیت های مشترک استقبال نمود.

گفتنی است در این نشست، آقای دکتر مجتبی قربانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری به لزوم احیای برگزاری جشنواره جوان خوارزمی با همکاری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی اشاره نمود و پیشنهاد اجرای طرح های پژوهشی مورد نیاز سمپاد را ارائه نمود که با استقبال سرکار خانم دکتر یاوری همراه شد. همچنین آقای دکتر اسماعیل پور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع نیز با مروری بر مشارکت دانشگاه در المپیادهای سیزده گانه دانش آموزی، برای ادامه همکاری اعلام آمادگی نمود. وی با اشاره به زیرساخت های قوی دانشگاه و حمایت ریاست محترم دانشگاه از فعالیت های مشترک با سمپاد، بستر این همکاری را مهیا ارزیابی کرد و از راه اندازی سامانه مربوط به اعلام نتایج توسط کارشناسان دانشگاه خبر داد.

شایان ذکر است سرکارخانم دکتر الهام یاوری دانش‌آموخته فرزانگان اصفهان و دارنده مدال طلای کشوری المپیاد کامپیوتر هستند که در مقطع دکتری رشته مهندسی صنایع از دانشگاه برکلی دانش آموخته شده اند و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) می باشند.