برگزاری هفتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی معماری و شهرسازی پایدار

به گزارش روابط عمومی و به نقل از دبیرخانه هفتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی معماری و شهرسازی پایدار، امروز، پنجشنبه (۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱) در دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی دانشگاه شهید رجایی بصورت همزمان در چند پنل، برکزار شد. برنامه های همایش و سمینار از ساعت ۸:۳۰ صبح با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز گردید.

سپس آقای دکتر اسماعیل ضرغامی بعنوان دبیر همایش (ریاست محترم دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی) سخنرانی خود را ضمن خوشامد گویی به میهمانان گرامی آغاز نمودند و در خصوص اهداف و رسالتهای همایش مطالبی را عنوان نمودند که مورد توجه حضار و شنوندگان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که همایش بصورت ترکیبی در دو قالب حضوری و مجازی در بستر سامانه lms دانشگاه شهید رجایی برگزار گردید.

سخنران کلیدی این همایش سرکار خانم دکتر June Komisar دانشیار دانشگاه TMU (Toronto Metropolitan Univ.) بودند که بصورت مجازی و از طریق ویدئو کنفغرانس اقدام به سخنرانی فرمودند. پس از ایشان جناب آقای دکتر بهشید حسینی استاد دانشگاه هنر تهران (سخنران کلیدی داخلی) بودند که سخنرانی خود را با عنوان “تجربیات معماری ایران و معماری و شهرسازی پایدار و مدیریت بحران” ارائه نمودند.

در ادامه سخنرانان و پژوهشگران به ارائه مقالات و مطالب تایید شده خود در دو پنل موازی اقدام نمودند.

لازم به ذکر است که حدود ۴۰۰ مقاله از سراسر گشور توسط اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و کارشناسان ارائه گردید که پس از داوری، ۳۱۰ مقاله پذیرفته شدند و بخشی از آنان بصورت شفایی ارائه گردیدند.

حائز اهمیت است که مقالات ارائه شده در کتاب و مجله همایش و بصورت cd و مکتوب منتشر گردیده اند.

همچنین مقالات در سایت ISC و سیویلیکا و سایت دانشگاه در دسترس پژوهشگران میباشند.

در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه با سخنرانی اختتامیه جناب مهندس روزبه خسروی و همچنین سخنرانی دکتر اسماعیل ضرغامی و دکتر علی شرقی (دبیران همایش) با حضور پر شور اساتید و دانشجویان به پایان رسید. در خاتمه نیز عکسهای یادگاری گرفته شد و تقدیر نامه ها به حاضرین اهدا گردید

لازم به ذکر است که سرکار خانم دکتر مرضیه آزاد ارمکی بعنوان دبیر اجرایی همایش هماهنگیهای لازم را جهت برگزاری هرچه بهتر این همایش انجام دادند.