قطب علمی آموزش اعلام کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، روز چهارشنبه پنجم و پنجشنبه ششم خرداد ماه ۱۳۹۵ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی میزبان برگزاری هشتمین دوره ی همایش ملی آموزش بود.
این همایش که همه ساله در راستای بهبود و ارتقاء سطح آموزش کشور برپا می شود این بار رویکرد “آموزش فنی و حرفه ای و توسعه پایدار” را سر لوحه کار خود قرار داده و به آسیب شناسی معضلات و مشکلات آموزش فنی و حرفه ای پرداخت .
در افتتاحیه این همایش، دکتر حمیدرضا عظمتی ریاست دانشگاه و رئیس همایش، ضمن خوش آمد گویی به مسئولین، مدعوین و پژوهشگران حاضر در جلسه، فرصت پیش آمده را فرصتی مغتنم شمرده و به ارائه توضیحاتی پیرامون رویکرد همایش و اهمیت آموزش فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش آینده و توسعه اقتصادی پرداختند.

در ادامه دکتر محمد شمس اسفندآبادی، دبیر همایش، آماری از تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه و برنامه های دو روزه همایش ارائه داده و اشاره داشتند، با توجه به تخصصی شدن هشتمین همایش، از ۵۴۰ مقاله رسیده به دبیرخانه پس از داوری، تعداد ۱۵۴ مقاله پذیرفته شد که ۵۰ مقاله در بخش شفاهی و ۱۰۴ مقاله در بخش پوستر ارائه خواهند شد. ایشان اظهار داشتند حدود ۶۰ درصد مقالات توسط بیش از ۳۰ دانشگاه از سراسر کشور به این همایش ارسال شده و حدود ۳۰ درصد مقالات نیز توسط ادارات و زیر مجموعه های وزارت آموزش و پرورش ارسال گردیده است. در این میان بیش از ۸۰ درصد مقالات در حوزه تخصصی فنی و حرفه ای بوده اند. در انتها ضمن دعوت از حضار برای شرکت در کارگاه ها و نشست های تخصصی همایش، از حامیان مادی و معنوی و دست اندر کاران برگزاری هشتمین همایش قدردانی نمودند.

پس از ایشان جناب آقای مهندس زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه به بیان مطالب و آمار ارزشمندی پیرامون حوزه آموزش فنی حرفه ای و کاردانش در کشور پرداخته و نقاط ضعف و قوت و چالش های موجود در این حوزه را برشمردند.

سپس مهندس محمد حسین فلاح، نایب رئیس کنفدراسیون صنعت ایران، از دیدگاه صنعت و بازار کار به مقوله آموزش های فنی و حرفه ای پرداخته و ضمن بیان توقعات صنعتگران از آموزش و پرورش، موانع موجود و راه حل های پیشنهادی خود را برشمردند.

در انتها نیز جناب آقای دکتر صدری، رییس دفتر منطقه ای آیسسکو در ایران، بحث کاربرد تکنولوژی در آموزش های فنی و حرفه ای را بیان کردند.

مراسم صبح با تقدیر از سخنرانان، و به صرف پذیرایی پایان یافت و در ادامه صحبت های آقای شیامال مجومدار رئیس سازمان جهانی یونسکو/یونیوک، که متاسفانه به دلیل بیماری قادر به حضور در مراسم نبودند، در قالب ویدیوی ضبط شده برای حضار پخش گردید. پس از آن معاون ایشان جناب آقای شاهد زبیر به بیان دیدگاه های جهانی پیرامون آموزش های فنی و حرفه ای پرداختند و در نهایت با پایان مراسم افتتاحیه، پنل های تخصصی و ارائه مقالات و پوستر ها رسما آغاز گردید.

لازم بذکر است در کنار این همایش، نمایشگاهی از توانمندی ها و دستاوردهای فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش به همت معاونت متوسطه این وزارت در محل نمایشگاه های دائمی دانشگاه برگزار گردید.

در روز پایانی و در مراسم اختتامیه نیز جناب آقای دکتر خلاقی، دبیر علمی همایش ضمن ارائه گزارش کار به ایراد بیانیه پایانی پرداختند و مراسم با تقدیر از ارائه دهندگان برتر مقالات و گرفتن عکس یادگاری پایان یافت.

برای دیدن تصاویر این همایش، کلیک کنید.

بازتاب همایش در رسانه ها:

لینک  خبر در خبرگزاری مهر

لینک خبر در خبرگزاری فارس

لینک خبر در خبرگزاری جام جم آنلاین

لینک خبر در خبرگزاری تسنیم

لینک خبر در خبرگزاری ایلنا

لینک خبر در خبرگزاری دانشجو

فیلم:

ویژه برنامه دوربین هفت، شبکه آموزش