نشست اعضای ایرانی فرهنگستان علوم جهان (TWAS)

برگزاری نشست اعضای ایرانی فرهنگستان علوم جهان با حضور تعدادی از اعضا در ۴ خرداد ۱۴۰۱ به همت دبیرخانه تواس (مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین المللی) و به میزبانی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در شیراز برگزار شد.

فرهنگستان علوم جهان موسسه‌ای بین المللی و مستقل است که در کشور ایتالیا شهر تریست به منظور پیشبرد علوم در کشورهای در حال توسعه تشکیل شده است.
در این نشست  خانمها دکتر افسانه صفوی و دکتر زهرا امام جمعه و آقایان دکتر فرخ سعیدی، دکتر یوسف ثبوتی، دکتر حبیب فیروزآبادی، دکتر رضا منصوری، دکتر فرهاد اردلان، دکتر مجتبی شمسی پور، دکتر احمد شعبانی، دکتر حسین بهاروند و دکتر احمد عریان حضور داشتند.
در ابتدای جلسه آقای دکتر دهقانی رییس محترم مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه کردند.
در این جلسه علاوه بر تصمیمات اتخاذ شده به منظور گسترش همکاری اعضای تواس با جامعه علمی ایران، اعضای جدید تواس که به تازگی به فرهنگستان پیوسته بودند به معرفی زمینه کاری و فعالیت‌های علمی خود  پرداختند.
اعضای تواس برای افزایش تعداد اعضا ایرانی در استفاده از فرصت های موجود در این بنیان علمی شامل عضویت، بهره مندی از جوایز علمی موجود تأکید داشتند

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۱۲۰۱