نخستین جشنواره ملی «تجربه‌های موفق مدارس» با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه شهید رجایی برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی «تجربه‌های موفق مدارس» با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه شهید رجایی برگزار می‌شود و در هفته اول مردادماه نتایج داوری آثار اعلام و در هفته اول شهریورماه جشنواره برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از معاونت رسانه و ارتباطات آموزش‌وپرورش، سیدمحمد بطحایی با اشاره به فراخوان جشنواره «تجربه‌های موفق مدارس» اظهار کرد:از سال گذشته برنامه‌هایی برای تغییر و ارتقای جایگاه مدرسه در نظر گرفته‌ایم که برنامه‌هایی باهدف ارتقای توانمندی مدیر مدرسه آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: مدیر مدرسه کنترل کیفیت مدرسه را انجام می‌دهد و باید سیاست‌های ابلاغی را در مدرسه اجرا کند البته مدیر مدرسه مسئول فرایند یاددهی و یادگیری در مدرسه است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: امیدوارم جشنواره «تجربه‌های موفق مدارس» به‌خوبی به مرحله اجرا دربیاوریم چراکه این جشنواره برای ترویج روش‌های موفق اداره مدرسه می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌هایی که تاکنون برای جشنواره انجام‌ شده است، گفت: امیدوارم جشنواره «تجربه‌های موفق مدارس» در حوزه مدیریت آموزشی بسیار اثرگذار باشد و بتوانیم به‌تدریج این جشنواره را به شبکه‌ای از تبادل تجربه‌های آموزشی تبدیل کنیم.

 در ادامه دبیر نخستین جشنواره ملی «تجربه‌های موفق مدارس» اظهار کرد: جشنواره دو کارگروه علمی و اجرایی دارد و بخش مسائل مالی و حقوقی بر عهده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع است. همچنین جشنواره دو دبیرخانه دارد که یک دبیرخانه در دانشگاه شهید رجایی و یک دبیرخانه در معاونت آموزش ابتدایی مستقرشده است و دبیرخانه کارگروه اجرایی از ۵اردیبهشت آغاز به کارکرده است.

مجد فر در ادامه گفت: پیشنهاد می‌شود هم‌زمان با جشنواره ملی تجربه‌های موفق مدارس نمایشگاه جانبی نوآوری‌ها و دستاوردهای آموزشی مدارس، سازمان‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و محصولات آموزشی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار ‌شود.

در پایان دکتر حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به وظایف کارگروه اجرایی جشنواره خاطرنشان کرد: بدین منظور در گام اول یک ستاد اجرایی در دانشگاه تشکیل شد که وظایف محوله را پیش می‌برد و پیشنهاد می‌کنیم با توجه به زمان باقی‌مانده تا جشنواره در عرصه اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر فعالیت شود.