معاون پژوهش و فناوری خبر داد

طی حکم حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه آقای دکتر عظمتی به عنوان رئیس کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره منصوب شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از معاون پژوهش و فناوری، طی حکم حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، رئیس هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، آقای دکتر حمید رضا عظمتی به عنوان رئیس کمیته دستگاهی کرسی های دانشگاه شهید رجائی منصوب گردید. در نخستین نشست کمیته دستگاهی که روز چهارشنبه اول دی ماه ۱۳۹۵ با حضور آقای دکتر اسماعیلی و حجت الاسلام و المسلمین نبی اله فضلعلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و اعضای کمیته دستگاهی برگزار شد، حکم ریاست آقای دکتر عظمتی تقدیم ایشان شد. دبیر کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه  شهید رجائی افزود که بر اساس این حکم، برگزاری کرسی ها در دو حیطه ترویجی و تخصصی با حمایت هیات صورت خواهد گرفت. در این نشست اعضای کمیته دستگاهی نیز به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص تقویت و برپایی هدفمند این کرسی ها در جهت منویات مقام معظم رهبری پرداختند.

234

شایان ذکر است بر اساس رهنمودهای دين مبين اسلام و تأكيدات مقام معظم رهبري، هيأت حمايت از كرسي هاي نظريه پردازي، نقد و مناظره در هفدهم بهمن ماه ۱۳۸۲ از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأسيس گرديده است. هدف اصلي از راه اندازي اين هيأت،‌حمايت از گسترش كمي و كيفي برگزاري كرسي ها در حوزه هاي مختلف علمي و مساعدت مؤثر در بسط آزاد انديشي و شكل گيري جنبش ملي نقد و نظريه پردازي در ايران است. در حال حاضر نیز با ابتکار تشکیل کمیته های دستگاهی، ترویج و ارائه نظریات بدیع خصوصا در حوزه های علوم انسانی، ادیان، هنر و معماری هدف گذاری گردیده است.

در انتها دبیر کمیته دستگاهی با اشاره به فعالیت دانشگاه شهید رجائی در حوزه آموزش، نسبت به ارائه نظریات بدیع در این خصوص اظهار امیدواری کرد و از همه اعضای هیات علمی دارای نظریه در دو سطح ترویجی و تخصصی درخواست نمود با ارائه طرح نامه های خود به حوزه معاونت پژوهش و فناوری در این خصوص همکاری نمایند.

الگوی طرح نامه ویژه کرسی های نظریه پردازی از این جا قابل دسترس است.