معاونت فرهنگی و اجتماعی منتشر نمود

معاونت فرهنگی و اجتماعی سومین گزارش اجمالی برنامه دوربین مخفی را منتشر نمود

سومین گزارش برنامه دوربین مخفی به شرح پلان های این فیلم می پردازد. در این بخش از گزارش با نحوه فیلم برداری از پلان های مختلف و مسائل مربوط به آن ها خواهیم پرداخت. متولی پلان های این فیلم را به صورت زیر دسته بندی نمود:

۱٫ماجرای سطل زباله

یک سطل زباله درب دار در یکی از گذرگاه های دانشگاه قرار خواهد گرفت، نفر اول با یک جثه نسبتا بزرگ داخل سطل قرار می گیرد و یک ماسک بر صورت دارد، و منتظر زمان واکنش می ماند.

نفر دوم و نفر سوم جلو تر از سوژه ی مورد نظر حرکت می کنند و درحالی که در حال گپ و گفت هستند نوشیدنی هایشان به پایان می رسد و با فاصله ی زمانی چند ثانیه ای بطری های خود را به اطراف پرتاب می کنند.نفر چهارم از سوژه کمی جلوتر است و یکی از بطری ها را بر میدارد و در حال سرزنش کردن رفتار زشت آن دو شخص است و بطری را به داخل سطل می اندازد و از سوژه نیز درخواست می کند که بطری دیگر را نیز به داخل سطل بیاندازد. سوژه به احتمال ۹۰ درصد این امر را انجام خواهد داد و همان لحظه نفر اول حاضر در سطل زباله با صدایی وحشتناک و  به صورت ناگهانی از سطل بیرون می آید. واکنش سوژه توسط دوربین ها ظبط خواهد شد.

در پایان بعد از معرفی دوربین مخفی شاخه ی گلی به مناسبت روز دانشجو و همچنین همکاری با این برنامه اهدا خواهد شد.

نکات اجرایی :

  1. فرد مورد نظر آدم ساده ای باشد.
  2. ماسک وحشتناک می تواند نباشد.
  3. دوربین می تواند داخل ساختمان های اطراف جاسازی شود و از پشت پنجره فیلم برداری صورت گیرد.
  4. لوکیشن اجرایی باید جایی کم تردد باشد.

۲٫ماجرای رفیق نارفیق

سوژه ی این قسمت دو دوست بسیار صمیمی خواهند بود که ما با یکی از این دو شخص هماهنگ می کنیم بدون اینکه شخص دوم اطلاعی داشته باشد، که فردا صبح نیم ساعت قبل از دوست خود به ورودی برادران درب شرقی حراست دانشگاه بیاید و با دوست خود تماس بگیرد و مکرر سوال کند کجایی؟ کی میرسی دانشگاه؟ سپس بعد از رسیدن دوست خود را به مسئول حراست لو دهد و مسئول حراست طرف را بازخواست کند که در اینجا سوژه علاوه بر شوکه شدن از رفتار حراست از رفتار خیانت آمیز دوست خود نیز واکنش نشان خواهد داد.

نکات اجرایی :

  1. هماهنگی با مسئول مربوطه ی حراست
  2. موضوعی که باید لو داد رو دوست خود سوژه بهتر می داند.
  3. ضبط در ساعات خلوت عبور و مرور باشد.

۳٫ماجرای دانش آموز معدل الف

یک لیست با عکس تعدادی از دانشجویان و اطلاعاتی از جمله شماره دانشجویی و شماره تماس تهیه می شود در کنار آن یک فرم ابلاغیه ی سوری از رئیس دانشگاه و یا کارشناس آموزشی که به صورت سوری و ساختگی می باشد تهیه می گردد که حاوی مزایایی برای دانش آموزان معدل الف هست و به دست شخص اول داده می شود. سوژه را به وسیله ی دوستانش در قسمتی از دانشگاه می کشانیم و سپس  شخص اول با ارائه ی آن فرم و درخواست تصدیق صحت اطلاعات از طرف سوژه به او میگوید که طبق این ابلاغیه از طرف رئیس دانشگاه شما از پرداخت هزینه ی تغذیه تا پایان سال معاف هستید همچنین خوابگاه برای شما رایگان میباشد همراه با تخت اضافی و…

سپس از واکنش سوژه فیلم برداری می شود و در پایان دوربین مخفی را لو داده و به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و همکاری در فیلم برداری شاخه گلی تقدیم می گردد.

نکات اجرایی :

  1. با توجه به اینکه برای ضبط فیلم از خانم ها ر آیتم های دیگر محدودیت هایی وجود دارد پیشنهاد می شود این آیتم از خانم ها فیلم برداری شود.
  2. از نکات طنز بیشتری در دیالوگ ها استفاده شود.مانند تخت اضافی گوجه ی اضافی کنار کباب و…
  3. فیلمبرداری باید در جایی باشد که سوژه بتواند به راحتی واکنش نشان دهد.

۴٫خانم دانشجو و کیف سنگین

در حوالی محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه؛ نفر اول که خانمی از اعضای کانون می باشد با کیفی بزرگ و سنگین در حال گذر است که یک دفعه از یک رهگذر که آقایی می باشد در خواست می کند تا در صورت امکان برای چند دقیقه این کیف را در دست نگه دارد تا نفر اول برود به نمایشگاه و وسیله ای که جاگذاشته را بیاورد بعد از دور شدن خانم یکی از مسئولین به صورت گذری ظاهر می شود و به سنگینی کیف شک می کند و از پسر درخواست باز کردن کیف را میکند که پس از آن تعدادی پاکت سیگار در آن پیدا می شود که در این لحظه پسر می گوید کیف مال من نیست و مسئول حراست خیلی محترمانه میخواهد که قضیه مسالمت آمیز و با یه اعتراف کوچک حل شود که این همه سیگار در کیف شما چه می کند و از این ماجرا فیلم گرفته خواهد شد و در پایان به دست مسئول حراست شاخه گلی تقدیم آن شخص قرار خواهد گرفت.

نکات اجرایی :

  1. میکروفن به مسئول حراست متصل است تا بتواند مکالمه را ضبط کند.
  2. برای جذاب تر شدن می توان از لحظه های آماده شدن مسئول حراست برای حضور در صحنه فیلم گرفت و درون فیلم تدوین کرد.

۵٫عطسه ی با مزه

نفر اول در حالی که دو دستمال کاغذی به دست دارد در حال گذر از کنار دانشجو ها می باشد که یک دفعه عطسه ای با صدای بسیار عجیب و خنده دار انجام می دهد و خیلی عادی رد می شود سپس از واکنش اطرافیان به صدای ایجاد شده فیلم گرفته می شود.

۶٫ااااللللللووووو

شخصی در محیطی نسبتا ساکت قرار می گیرد و همان طور که گوشی موبایل در دست دارد نزدیک افراد مشغول میرود که حواسشان به اطراف نیست و یک دفعه با صدایی مهیب می گوید اللللللللللوووووو و سوژه ی مورد نظر شوکه می شود و از واکنش نسبت به این رفتار فیلمبرداری خواهد شد.

۷٫خندیدن در محیط های آرام

شخصی با خنده های شیرین و با مزه وارد محیط های ساکت مانند کتابخانه می شود و در حدود سی ثانیه شروع به خندیدن می کند و از واکنش افراد نسبت به این خنده فیلم برداری میشود.

۸٫آره خودشه

تعدادی از پسران در حال قدم زدن هستند که یک نفر را رو به رویشان می بینند و یک نقر می گوید بچه ها خودشه!!!! بدوئید بگیریدش تا فرار نکرده سپس این جمع به سمت آن شخص روانه می شوند و از شجاعت یا ترس فرد و واکنشش نسبت به موضوع فیلم برداری خواهد شد.

۹٫دزدی موبایل

بازیگر کانون در نزدیکی های درب خروجی دانشگاه از دانشجویان درخواست می کند تا بتواند با گوشی هایشان تماس بگیرد، و به محض دریافت موبایل پا به فرار گذاشته و از دانشگاه خارج می شود. و در این زمان از واکنش سوژه مورد نظر فیلم برداری می شود.