معاونت فرهنگی واجتماعی برگزار کرد ؛ دومین وبینار به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها

به گزارش رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی اجتماعی؛ شب گذشته وبینار تحلیل عوامل گرایش ملی ایرانیان به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۱۸ الی ۱۹/۵۰ دقیقه برگزار شد.
دراین آموزش آنلاین که با حضور ۴۶ نفر از کارکنان، اساتید و دانشجویان علاقمند برگزار شد. دکتر یاسری با اشاره به تقسیم بندی استراتژی یا راهبرد مقاومت و ضعف تصریح کردند، ویژگی خاص حاج قاسم استفاده از راهبرد قدرت است که باعث فتح قلوب مردم ایران شد.
استاد دانشگاه امام حسین علیه السلام ضمن برشمردن وقایع تاریخی مانند قحطی ایران در بی طرفی جنگ جهانی و از دست رفتن ۹میلیون نفر و راهبرد ضعف در انعقاد قراردادهای ننگین به کمک راهبرد میدان به دیپلماسی تاکید کردند.
ایشان در ادامه به معرفی کتاب قحطی بزرگ نوشته محمد قلی مجد پرداختند و مقایسه ای بین تعداد شهدای دفاع مقدس با کشته شدگان قحطی داشتند و نتیجه گرفتن که موضع تسلیم و ضعف زیان بیشتری از موضع قدرت دارد.
دبیر انجمن گام دوم انقلاب اظهار داشتند شناخت حاج قاسم و علل اقبال مردم به ایشان منوط به شناخت تاریخ است و بیان کردند انسان ها ذاتا طالب عزت هستند و این عزت تا دوره صفویه ادامه داشت و درباره های بعدی به افول گرایید.
حاج قاسم نماد عزت ایرانیان شد چون بین مردم بود و با مردم بود.
در پایان مخاطبان با طرح سوالاتی از قبیل حوادث آبان ۹۸ و سقوط هواپیمای اوکراینی و حضور افراد مخالف و منتقد به عنوان مناظره از مدرس دوره داشتند که ایشان پاسخگو بودند.