معاونت دانشجویی از برگزاری اولین شب قدر سال ۱۴۴۰ در سرای دانشجویی حافظ خبر داد:

برگزاری اولین شب مراسم شب قدر در سرای دانشجویی پسرانه حافظ:

روزها و شب‌ها، بستر رخدادها هستند. طلوع و غروب وقایع، در بخشى از زمان صورت می‏بندد و زمان و لحظه ‏ها، هفته ‏ها و ماه‏ ها، و سال‌ها و قرن‌ها، مخلوق خدا، مولود طبیعت، مرهون نظام جارى و حرکات موزون عالم است و به ظاهر هیچ فرقى میان آن‌ها نیست. ولى قرآن کریم، همه ایام را یکسان نمى‏ بیند. برخى از آن‌ها را ایام مبارک و مقدس مى‏داند که ماه رمضان و شب‌های قدر از جمله آن‌ها است.

در منظر قرآن، شب قدر، شب باارزش و پرفضیلت و با امور مهم و باعظمتى همراه است؛ همانند نزولِ اجمالى قرآن، پیدایش افاضات باطنى و فضاى خاصّ معنوى، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزى‏هاى جدید و نزول جبرئیل و فرشته‏ ها. عبادت در این شب، بالغ بر هشتاد سال ارزش دارد و قابل قیاس با سایر شب‌ها نیست. در چنین شبى خداوند بال رحمت مى ‏گشاید و بندگان خود را در رواق آن مى‏ نشاند و مؤمنان و عبادت‌گران را مشمول رحمت خاص خود مى ‏سازد.

به همین مناسبت در سرای دانشجویی پسرانه حافظ مراسم اولین شب از شب های قدر در نمازخانه برگزار گردید. آقای ارجمندی سرپرست سرای دانشجویی با این اعلام خبر اضافه نمود که این مراسم از ساعت ۲۳  شب جمعه سوم  لغایت ساعت ۲ بامداد چهارم خرداد ماه برگزار گردید. سخنران این مراسم خطیب دانشمند حجه الاسلام و المسلمین اسدی بود و امیرحسین کربلایی نیز مداحی نمود. هم چنین علاوه بر تلاوت کلام الله مجید، دعای جوشن کبیر در این مراسم خوانده شد.

photo_2019-05-25_14-17-12 photo_2019-05-25_14-17-36 photo_2019-05-25_14-17-40