مشاور رئیس دانشگاه خبر داد

کارگاه آموزشی بررسی سبک‌های مدیریتی زن و مرد با همکاری دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از مشاور رئیس دانشگاه، سلسله جلسات  کارگاه‌های توان افزایی با موضوع «کارگاه آموزشی بررسی سبک‌های مدیریتی زن و مرد» ویژه مشاوران امور زنان حوزه ستادی با حضور سرکار خانم مینایی پور مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش و آقای دکتر کنعانی مدرس دوره و بانوان وزارت آموزش و پرورش در روز دوشنبه مورخ ۹۷/۷/۲۳ از ساعت ۸٫۳۰ الی ۱۷ به میزبانی دانشگاه شهید رجائی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدا سرکار خانم مینایی پور ضمن خوشامدگویی به مدعوین و تشکر از میزبانی دانشگاه شهید رجائی به اهداف و سلسله مراتب ساختاری و عملگرا حوزه زنان اشاره کردند.

وی افزود: هسته اصلی و محتوا این جلسات تدوین اصول و مبانی نظری برای تقویت و تاکید بر جایگاه زنان می‌باشد که می توان مهمترین راهبردها و نتایج چند دهه اخیر را چنین توصیف کرد:

  • تالیف کتاب (( چهل سال مدیریت در آموزش و پرورش)) ویژه مدیران زن آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی
  • تلاش برای افزایش نظام سازمانی دفتر امور زنان در حوزه ستادی و ادارات کل استان‌ها
  • برنامه ریزی و اجرای جلسات آموزشی جهت رشد مدیران زن آینده آموزش و پرورش
  • تعریف ساعات ورزش جهت افزایش شادی و نشاط زنان شاغل در حوزه ستادی آموزش و پرورش
  • تعریف ساختار پالایش زنان فرهنگی
  • برنامه ریزی و اجرای دوره‌های تحکیم خانواده و آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج برای دختران

در ادامه ایشان ضمن تشکر از همراهی‌های مقام عالی وزارت، به کمبود بودجه در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد با کمک‌ تمام دستگاه‌های اجرایی کشور و صاحب نظران می‌توان بر این مشکلات فائق آمد و سبب پیشرفت شد.

سپس آقای دکتر عظمتی رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به سرکار خانم مینایی پور و همراهان از نقش کلیدی و مهم زنان در پیشبرد امور صحبت کردند.

دکتر عظمتی در ادامه اعلام داشت: به واسطه اجرای طرح افزایش به کارگیری زنان در حوزه‌های مدیریتی و کلان، امروزه شاهد پیشبرد، هدفمند و ساختارمند شدن امور هستیم به طوری که نیاز مبرم امروز کشور تعالی و تحکم به جایگاه زنان به خصوص زنان شاغل در پست‌های عالی تمام دستگاه های اجرایی کشور می باشد.

رئیس دانشگاه شهید رجائی ضمن بیان تدوین طرح سلامت و افزایش باروری و نشاط همکاران زن در دانشگاه از زحمات و مشاوره سرکار خانم سید جوادی  در عملکردی، عملیاتی و هدفمندی این حوزه تقدیر و تشکر کردند.

سپس سرکار خانم سید جوادی ضمن عرض خیر مقدم از نقش افزایش توان مدیریتی در راهبرد برنامه‌ها سخن گفتند.

وی افزود: طراحی و عملیاتی کردن پوشش زنان در حوزه آموزشی- فرهنگی سبب بهبود عملکرد زنان و همچنین شادابی و بازده در دانشگاه خواهیم بود.

سید جوادی گفت: با حمایت‌های جناب آقای دکتر عظمتی ریاست محترم دانشگاه ما توانستیم با روش‌های علمی و پژوهشی مشکلات حوزه زنان را شناسایی و کاهش داده و با تاکید و برنامه ریزی طرح های ضیافت و اردوهای زیاری-سیاحتی سبب ارتقا وفاق و دوستی در بین بانوان دانشگاه باشیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی دکتر کنعانی مباحث تخصصی مدیریت و سبک های آن را برای حاضرین در این دوره تعریف و تشریح کردند.

img_2344 img_2355  img_2373 img_2380 img_2384 img_2412 img_2414 img_2399 img_2400img_2408