مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم : انتخاب دانشمندان برتر؛ زمینه‌ساز اثربخشی دانشگاه‌ها در جامعه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد سعید سیف در آیین تقدیر از دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت که در روز شنبه در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، گفت: در راستای تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیئت علمی در سال ۱۳۹۹ نسبت به شناسایی و معرفی اعضای هیئت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت از طریق دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی اقدام شده است و از میان برگزیدگان، تعداد محدودی به عنوان دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت معرفی شده‌اند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قراردادهای پژوهشی تقاضامحور، ارائه دستاوردهای مهم و موثر در رفع مشکلات، همکاری با نهادها و صنایع کشور و نقش‌آفرینی موثر در ایجاد و فعالیت شبکه‌های علمی و تشکل‌های تخصصی اثرگذار در امور اجتماعی، اقتصادی و صنعتی را از شاخص‌های شناسایی اعضای هیئت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت برشمرد.

وی همچنین در خصوص تصویب طرح تحول گفت: این طرح شامل ۴۴ برنامه، ۸ راهبرد اصلی و ۶ هدف کلان برای چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ تعریف شده است.

به گفته وی در بخش تقدیر از دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت از میان ۱۴۱ عضو هیئت علمی، تعداد ۱۵ نفر به عنوان دانشمندان برتر انتخاب شده‎ اند.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۱۱۱۴۰۳