مديرکل بورس و اعزام دانشجويان : نظارت بر موسسات مجاز اعزام دانشجو جدي و مستمر است

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: نظارت بر موسسات اعزام دانشجو مستمر و جدی است و فهرست موسسات دارای مجوز بصورت ماهانه به روز می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر ابراهیم حاجی زاده اظهار داشت: با نظارت جدی کارگروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به موسسات متخلف تذکرات لازم داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها، اسامی موسسات متخلف از فهرست اداره کل بورس و اعزام دانشجو حذف می شود.
وی تاکید کرد: خانواده ها و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور به تبلیغات خیابانی و فضای مجازی توجه نکنند و صرفا به موسساتی مراجعه کنند که اسامی آنها در سایت سازمان امور دانشجویان ذکر شده است.
دکتر حاجی زاده گفت: دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور که به موسسات اعزام دانشجو مراجعه می کنند نباید به سادگی ادعای اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر خارج و پرداخت مبالغ مالی کلان در قبال این خدمت را قبول کنند و با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از صحت این ادعا اطمینان حاصل کنند.
وی اظهار داشت: مشاهده شده است که حتی با پلمپ برخی موسسات، این موسسات در فضای مجازی و از طریق سایت های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می دهند که در این خصوص برای بستن این سایت ها در حال هماهنگی با پلیس فتا هستیم.
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: علاوه بر فهرست اسامی ۱۳۷ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج، فهرست ۱۳۰ موسسه تعلیق و لغو مجوز شده از سال ۱۳۸۵ تاکنون در سایت سازمان امور دانشجویان منتشر شده است.
وی گفت: اگر دانشجویان در مراجعه به موسسات اعزام دانشجو مشکلی مشخص ناشی از عدم انجام تعهدات موسسه مواجه شدند می توانند از طریق ایمیل به اداره موسسات به آدرس (moasesat@saorg.ir ) اعلام نمایند تا در هیات حل اختلاف بررسی و پیگیری شود.
بر اساس این گزارش فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو، موسسات تعلیق و لغو مجوز شده که در پایان هر ماه به روز می شوند در سایت http://scholarship.saorg.ir قابل دسترسی می باشد.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۵۲۸۰۵