مديريت كارآفريني و ارتباط با صنعت دانشگاه خبر داد

5a7edae58e1a1

مشاركت گروه نقشه برداري در فعاليت هاي مهندسي طرح توسعه حرمین مطهر حضرت امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع)

به گزارش روابط عمومي دانشگاه و به نقل از دكتر حسن جعفري، مدير كار آفريني و ارتباط با صنعت دانشگاه، طي قرار داد منعقده با مجموعه عتبات عاليات، بخشي از فعاليت مهندسي مربوط به طرح توسعه حرمین مطهر امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع)، به دانشگاه شهيد رجايي واگذار گرديد.

بر اساس اين خبر، مستندنگاري دقيق حرم مطهر امام حسين عليه اسلام و همچنين فتوگرامتري بر پايه پهپاد و تهيه نقشه محوطه پيرامون حرمین مطهر حضرت امام حسين عليه اسلام و حضرت عباس عليه اسلام به دانشگاه شهيد رجايي واگذار گرديده است.

637025852591174858_lg

مدير كارآفريني و ارتباط با صنعت دانشگاه همچنین در خصوص جزييات بيشتر اين پروژه افزود، براساس بخشي از شرح خدمات اين پروژه  قريب به ۶۰ هكتار از فضاي قرارگيري حرمين شریفين حضرت امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) و محیط پیرامون آن با استفاده از پهپاد مورد عكسبرداري فتوگرامتري قرار خواهد گرفت، همچنين، ارائه مدل­ هاي سه بعدي و بازسازي رايانه­ اي منطقه، تهيه نقشه آشکارسازی تغییرات طی نيم قرن گذشته با استفاده از تصاوير هوایی و ماهواره­ اي، تهيه و ارائه نقشه عكسي يكپارچه و قائم شده منطقه، تهيه مدل سه بعدي و قابل اندازه­ گيري با تجسم­ مجازي و واقعيت افزوده حرم مطهر حضرت اباعبدالله (ع) و …. از بخش­هاي ديگر شرح خدمات است.

دكتر جعفري در خاتمه با تأكيد بر توانمندي و پتانسيل فني و مهندسي دانشگاه براي حل مسائل جامعه و اهميت مشاركت دانشگاه در پروژه­ هاي ملي و بين­ المللي اذعان داشتند، كه انجام چنين پروژه­ هايي علاوه بر اجر معنوي آن براي دانشگاه و مجريان، موجب عزت و افتخار و يادگاری ماندگار از سوي دانشگاه خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، مجري اين قرارداد از طرف دانشگاه آقای دكتر عباس ماليان از اعضای هيأت علمي گروه مهندسي نقشه برداري هستند كه با همكاري ساير اعضای هيأت علمي و با استفاده از توانمندي­هاي دانشگاه به انجام اين امر خواهند پرداخت.