قائم‌مقام وزیر علوم: امیدواریم تقدیر از اعضای هیئت‌علمی نمونه همیشه ادامه داشته باشد

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی وزارت علوم دکتر عبدالرضا باقری در آیین نکوداشت اعضای هیئت‌علمی نمونه کشوری که بعدازظهر  سه‌شنبه ۱۲ مرداد  در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: همه‌ساله مراسمی نمادین برای تجلیل از استادان دانشگاه‌‌های کشور انجام می‌دهیم که به‌عنوان نمونه‌ای از همه اساتید سراسر کشور است که تلاش می‌کنند و نقش مؤثری در توسعه علمی کشور ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های فعلی و عدم امکان حضور همه اعضای هیئت‌علمی نمونه دیگر گفت: بر اساس نظر وزیر علوم تلاش داشتیم تا این آیین نکوداشت حتماً در دولت دوازدهم برگزار شد تا بیش از آن تأخیر نیفتد.

دکتر باقری در ادامه به گزارش روند برگزاری و انتخاب استادان نمونه پرداخت و گفت: پس از اعلام به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، در موعد مقرر اسامی و پرونده ۷۵ نفر را دریافت کردیم. افراد در چهار شاخه علوم انسانی و هنر، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپروری بررسی و انتخاب شدند. کمیسیونی مرکب از معاونین وزارت و اساتید نمونه سال‌های قبل از میان این افراد، اعضای نمونه هیئت علمی را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد که از میان ۷۵ نفر معرفی شده از ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی، ۱۷ نفر عضو نمونه هیئت علمی از ۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی انتخاب شدند.

 

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۵۱۶۰۵