برگزاری جلسات مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

فرآیند مصاحبه با پذیرفته شدگان اولیه (چندبرابر ظرفیت) آزمون استخدام پیمانی سال ۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش در بخش هنرآموز از روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه آغاز شد و تا چهارشنبه ۲۲ تیرماه ادامه خواهد داشت. امسال ۴۰۵ نفر برای تصدی مسئولیت هنرآموز در هنرستان های فنی و حرفه ای در آزمون کتبی پذیرفته شده اند که پس از انجام مصاحبه تخصصی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و طی سایر مراحل قانونی، پذیرفته شدگان نهایی برای استخدام پیمانی و گذراندن دوره آموزشی معرفی خواهند شد. به دلیل فشردگی زمانی، مصاحبه ها درتعداد زیادی کارگروه موازی توسط چندین مصاحبه گر در زمینه های علوم تربیتی، روانشناسی، تخصصی شغلی، امور تربیتی و فرهنگی و …..  از صبح تا عصر برنامه ریزی شده است.

پذیرفته شدگان می بایست بر اساس جدول زمان‌بندی و همراه داشتن معرفی نامه مربوطه در زمان مقرر در دانشکده علوم پایه حضور بهم رسانند.

تعداد مصاحبه های انجام شده طی روزهای گذشته
تاریخ روز نام رشته تعداد متقاضی تعداد مصاحبه شدگان
۱۴۰۱/۴/۱۵ چهارشنبه هنراموزالكتروتكنيك /الكتروتكنيك /                 ۲۷ ۲۵
۱۴۰۱/۴/۱۵ چهارشنبه هنراموزالكترونيك                                  ۲۹ ۲۵
۱۴۰۱/۴/۱۵ چهارشنبه هنراموزصنايع چوب                                  ۴ ۴
۱۴۰۱/۴/۱۵ چهارشنبه هنراموزصنايع غذايي                                ۵ ۴
۱۴۰۱/۴/۱۶ پنجشنبه هنراموزطراحي ودوخت  ۲۴ ۲۰
۱۴۰۱/۴/۱۶ پنجشنبه هنراموزكامپيوتر ۳۳ ۲۷
جمع ۱۲۲ ۱۰۵

 

در این بین معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضمن حضور در کارگروه های تشکیل شده از اهمیت موضوع مصاحبه های استخدامي برای شناسايي، جذب و تأمین منابع انسانی كار آمد، متعهد و متخلق، با استعداد و با انگیزه و برخوردار از صلاحیت های عمومي، تخصصي و حرفه اي متناسب با مبانی و ارزش هاي اسلامي و نیاز دوره هاي مختلف تحصیلي مطالبی را عنوان نمودند.

همچنین خاطر نشان کردند: مصاحبه فرايند قانونی ارزيابي ويژگیهاي شخصيتي، انگیزه، علاقه وميزان شناخت و انتظارات داوطلبان حرفه معلمي به منظور انتخاب وپذيرش داوطلب اصلح براي استخدام است كه براساس معیارهاي تعين شده دروقت مقرر و درچارچوب شیوه نامه موجود می بایست اجرا گردد.

بازرسان وزارت متبوع نیز در روز شنبه مورخ ۱۸ تیرماه از روند اجرایی مصاحبه های آزمون استخدامی هنرآموزان آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بازدید به عمل آوردند و ضمن بیان نظرات وپیشنهادهای ارزنده خود، دیدگاه های برخی از مصاحبه گران محترم را در این خصوص جویا شدند.