علامه حسن زاده آملی، عارف ربانی معاصر، به خدا پیوست

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

به گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید رجایی، ساعتی پیش روح بلند عارف ربانی حضرت استاد علامه حسن حسن زاده آملی به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله حسن حسن زاده آملی از نوادر روز گار بودند. آثار قلمی و تکوینی پرتعدادشان همه حکایت از شخصیت برجسته ای دارد که عرفان و برهان و قرآن را در خویش گردهم آورده تا جامعیت بی نظیری را در دنیای معاصر رقم زند.

این عارف صمدانی را بنوعی می توان در امتداد سنت عرفانی معرفت نفس محور جای داد. ایشان برخی از رویدادهای شهودی شان را در کتاب انسان در عرف عرفان آورده و شرح کرده اند.

این عارف معاصر، رساله انسان در عرف عرفان در سال ۱۳۷۷ در شهر آمل، تقدیم رهبر انقلاب کردند. کتاب نامه ها و برنامه هایشان سالهاست راهنمای سلوک است و دروس معرفت نفس و سرح العیون و دیگر کتب انفسی محورشان شان، آدمی را به عمق ساحت‌های ناشناخته سوق می دهد و مقدمه وصول حقیقی به حقیقه الحقایق را رقم می زند.

علامه حسن زاده آملی بنحوی عصاره عالمان پیش از خود بوده و تجسم عینی اخلاق اسلامی و تجلی اسم الهادی حق برای رهروان کوی حقیقت.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری و خانواده گرامی علامه حسن زاده آملی و همه حوزویان و دانشگاهیان و دوستداران و شاگردانش تسلیت می گوید.