صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت دهه فجر و برای مراعات حال دانشجویان و دانش آموختگان طبق تصمیماتی که اتخاذ شد قرار شد صد در صد جرایم دانش آموختگان بدهکار به صندوق بخشیده شود.

وی افزود: با توجه به تصمیمات گرفته شده دانشجویانی که از امروز تا ۲۲ بهمن بدهکاری‌های خود را به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به صورت یکجا پرداخت کنند جرایم آن‌ها بخشیده خواهد شد.

یزدان‌مهر تصریح کرد: به موجب این طرح دانش آموختگانی که به این صندوق بدهکار بوده و به علت عدم پرداخت به موقع اقساط، دارای جریمه دیرکرد هستند، می‌توانند طبق تاریخ اعلام شده، تا ۲۲ بهمن با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان و بازپرداخت یکجای بدهی خود از این بخشودگی استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: کمترین میزان بدهی مربوط به سال ۱۳۵۶ و مبلغ ۱۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بدهی مربوط به دانش آموخته‌ای به میزان ۴۷ میلیون تومان است که برای وام ودیعه مسکن ویژه نخبگان و وام ویژه دکترا دریافت کرده است.

یزدان‌مهر اظهار داشت: بیشترین میزان جریمه مربوط به دانش آموخته‌ای است به میزان ۳ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۱۹۱ تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: تعداد بدهکاران معوقه صندوق رفاه دانشجویان ۴۶۵ هزار و ۱۶۸ نفر و به مبلغ ۱۶۲۰ میلیارد ریال است.

یزدان‌مهر در خاتمه گفت: در طرح بخشودگی ۵۰ درصدی جرایم که در شهریور و مهر سال جاری برگزار شد، حدود ۴۹۷ هزار نفر شرکت کردند و مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال از بدهی‌های معوق و جاری صندوق رفاه دانشجویان وصول شد.