شهدای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در«تهذیب نفس» مقدم تر از جامعه بودند

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دبیرکل نخستین کنگره بین المللی شهید طهرانی مقدم، در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهدای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در«تهذیب نفس» مقدم تر از جامعه بودند

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم عصر امروز دوشنبه، مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش جمال الدین مهدی‌نژاد، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دبیرکل نخستین کنگره بین المللی دانشمند برجسته شهید حسن طهرانی مقدم، ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت فراهم نمودن فرصت دیدار با ایشان، افزود: اگر چه مطابق آمار چند روز پیش، ۱۲ نفر از اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جزو ۲ درصد از دانشمندان جهان شدند، اما افتخارات این دانشگاه محدود به آن نیست.

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن برشمردن توفیقات و افتخارات دانشگاه شهید رجایی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی افزود: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیش از ۴ دهه به امر تعلیم و تربیت دانشجویان فنی و حرفه ای مشغول است و افتخار می کند که دانشجویان این دانشگاه در امر تهذیب نفس، حتی از اساتید خود هم مقدم‌تر شدند، بطوری در دهه اول فعالیت این دانشگاه، ۷۰ شهید تقدیم نظام و  انقلاب کرده است و در رأس آن ها شهید طهرانی مقدم قرار دارد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، ضمن اشاره به سجایای اخلاقی شهید طهرانی مقدم و نقش وی در عرصه موشکی کشور، افزود: شهید طهرانی مقدم از سال ۶۹ در دانشگاه شهید رجایی حضور داشت و ده ها سال از حضور ایشان غفلت شده بود ولی به لطف و عنایت خداوند سبحان با گذشت ۱۱ سال از شهادت ایشان، به برکت برگزاری کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم  به ابعاد وجودی این شهید والامقام پرداخته شد.

مهدی نژاد افزود: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون تلاش های بی وقفه و خدمات شهید طهرانی مقدم است. وی ادامه داد: با توجه به مهارت محور بودن دانشگاه شهید رجایی، ما نیازمند الگوهای فنی و مهارتی همانند شهید طهرانی مقدم بودیم که برگزاری کنگره این فرصت فراهم آورد تا این شهید بزرگوار به عنوان الگوی عملی آموزش های فنی و حرفه ای، به دانشجو معلمان معرفی شود.

دبیرکل کنگره بین المللی شهید طهرانی مقدم با اشاره به نامگذاری سالن اجتماعات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نام شهید طهرانی مقدم، اذعان داشت: امسال در نظر داریم ضمن ایجاد مرکز رشد دانشگاه به نام شهید طهرانی مقدم، کتابی نیز در بزرگداشت یاد و نام ایشان برای تدریس در کلاس های درس دانشگاه تألیف شود.

جمال الدین مهدی‌نژاد، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با اشاره به تهدیدها و قضایای سال گذشته، گفت: تلاش خواهیم کرد تا بستر مناسبی فراهم نماییم که دانشجویان در برابر حملات شناختی آمادگی لازم را پیدا کرده و فضای دانشگاه از امور معنوی آکنده باشد.

دعای خیر شهید طهرانی مقدم حتماً پشت سر جبهه مقاومت است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به خدمات ماندگار شهید طهرانی مقدم افزود: بارها در خصوص شهید طهرانی مقدم و فعالیت‌های ایشان در زمان جنگ از زبان دوستان‌شان شنیدم و به درستی ایشان پدر موشکی لقب گرفت و وصیت کرد بر روی سنگ قبرش حک کنند «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند» و دعای خیر ایشان حتماً پشت سر جبهه مقاومت است.

اسماعیلی در ادامه افزود: امروز این شهدا نیاز به تجلیل ما ندارند و این ما هستیم که با تأسی از راه آنان و بازشناسایی آنان، باید به نسل‌های مختلف بگوییم که این مردان بزرگ، انقلاب اسلامی را از گردنه‌های مهم گذرانده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گذشته انتفاضه سنگ بود و امروز انتفاضه موشک است. امروز ما تحقیر شدن اسرائیل را می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم. فرزندان مقاومت اسلامی آماده هستند که طومار این رژیم را در هم بپیچند. تجلیل از شهید طهرانی مقدم تجلیل از کسانی ا‌ست که گذشته در این مسیر بوده اند و در آینده وارد این مسیر می‌شوند. از برادران شهید طهرانی مقدم بابت حضور در این جلسه تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در وزارت فرهنگ ما کنار شما هستیم. نماینده ای را به شما معرفی می‌کنم که تعامل بیشتر صورت بگیرد چرا که نام این شهید باید در اهتزاز بماند. عرصه های هنری را برای معرفی این شهیدان به خدمت می‌گیریم.

اسماعیلی در پایان با دعای شفاعت شهید طهرانی مقدم در حق خدمت‌گزاران برای این کنگره آرزوی توفیقات روز افزون کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز به صورت برخط و در تماس تلفنی در این جلسه حضور پیدا کرد و ضمن تشکر از تشکیل این نشست، این جلسه را نشان اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

صحرایی، ضمن گرامیداشت مقاومت فلسطین و تقدیر از پیروزی‌های جبهه مقاومت در میدان نبرد، ادامه داد: امروز گویا شهید طهرانی مقدم در غزه می‌جنگد. وی در پایان ضمن عذرخواهی برای عدم حضور در این جلسه، برای کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم آرزوی موفقیت کرد.