شرکت اساتید و‌کارکنان دانشگاه در مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خبر داد:

چهاردهم خرداد از راه رسید و غمی بزرگ بر سینه سنگینی می کند؛ غم از دست دادن بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که ابراهیم وار بت فساد و تبعیض و ظلم طاغوت را درهم کوبید و با پی ریزی و پایه گذاری حکومت اسلامی، افق روشنی را برای ایران و جهان رقم زد.

مثل همه چهاردهم خردادهای بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی ره، رهبر معظم انقلاب سخنرانی و راهبری فرمودند و بر امیدبخشی تاکید داشتند.

رهبر معظم انقلاب در جمع مشتاقان حضرت امام خمینی ره و انقلاب اسلامی فرمودند: امام ره سه تحول بزرگ بوجود آورد، یکی در سطح کشور، یکی در سطح امت اسلامی، یکی در سطح جهان، این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد. شاید در آینده هم نتوان آن را پیشینی کرد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: امام خمینی ره انقلاب اسلامی را به وجود آورد و این انقلاب، ساخت سیاسی سلطنتی را درهم شکست و مردم سالاری را جایگزین کرد و یک نظام دست نشانده و ذلیل در مقابل قدرت ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزت ملی را جایگزین آن کرد. این انقلاب، یک حکومت ضد اسلام را از میدان خارج کرد و بجای آن حکومت اسلامی را پایه گذاری کرد.
این انقلاب، استبداد را به آزادی، بی هویتی روز افزون را به هویت ملی و اعتماد به نفس تبدیل کرد و ملت چشم دوخته به دست اجانب را به نیروی “ما می‌توانیم” مجهز کرد. اینها معجزه های انقلاب عظیم است که امام بزرگوار در سطح کشور پدید آورد. همچنین ایشان تاکید داشتند: “ما می توانیم” کلید همه مشکلات است.

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز با حضور سرپرست محترم دانشگاه، آقای دکتر مهدی نژاد و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر عبدالله صلواتی و همکاران و دانشجویان به سیل خروشان جمعیت ولایتمدار و زائران خورشید پرفروغ انقلاب پیوست و با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی ره، ضمن تجدید میثاق با امام خمینی ره و امام خامنه ای مد ظله العالی و آرمان های انقلاب، پای صحبت های رهبر فرزانه انقلاب نشست تا این بیانات را در سیاست‌گذاری ها و برنامه ریزی ها و مدیریت سال ۱۴۰۲ و سالهای پیش رو توشه راه کند.