سی و سومین نشست هیات امنای دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سی و سومین نشست هیات امنای دانشگاه شهید رجائی در روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش با حضور مقام عالی وزارت و اعضای هیات امنا تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست از هیات امنا، آقای دکتر عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجائی به ارائه گزارشی از فعالیت ها و پیشرفت های اخیر دانشگاه پرداختند.

وی با بیان و ارائه شاخص های مختلف در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اداری و اجرایی به ارائه موفقیت های اخیر دانشگاه در این عرصه ها پرداختند. رئیس دانشگاه شهید رجائی همچنین افزود: به نظر می رسد در هیچ برهه ای از سیر تحول دانشگاه، به این اندازه ارتباط این دانشگاه با وزارت متبوع تنگاتنگ نبوده است و در حال حاضر تمام ظرفیت دانشگاه در خدمت وزارت آموزش و پرورش و ماموریت های آن است.

پس از ارائه گزارش، آقای دکتر خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تحولات دانشگاه را در سال های اخیر بسیار مثبت ارزیابی نمود و با بیان اینکه ایشان از ابتدا به عنوان عضو هیات ممیزه دانشگاه شهید رجائی فعالیت داشته اند، این شاخص و گزارش ارائه شده را دلیلی در ارزیابی مثبت دانشگاه از حرکت رو به رشد آن چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی دانستند و اظهار داشتند که کیفیت تولیدات علمی این دانشگاه در سطح دانشگاه های تراز اول کشور می باشد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست، آقای دکتر محمد رضا عارف ضمن اشاره به برگزاری موفق همایش های دانشگاه از جمله کنفرانس رمز و نیز گزارش ارائه شده توسط دکتر عظمتی اذعان داشتند: دانشگاه شهید رجائی در سال های اخیر بسیار خوب درخشیده است و این لازمه یک محیط دانشگاهی به خصوص دانشگاه تربیت دبیر است که در عرصه های مختلف و علی الخصوص عرصه علم موفق باشد و لذا لازم است در راستای ماموریت خود در حوزه تربیت معلم فنی به توسعه تحصیلات تکمیلی نیز در آن پرداخته شود. ایشان توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی را در این دانشگاه امری ضروری دانستند.

در ادامه این نشست، آقای دکتر حاجی میرزایی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده بیان کردند: صحبت های دوستان موید تلاش های دانشگاه است و تاکید ما نیز توسعه روابط دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش است. وی همچنین از لزوم برخورداری بیش از پیش از ظرفیت دانشگاه برای پیشبرد و حل مشکلات آموزشی و پژوهشی وزارت تاکید نمود.

شایان ذکر است در این نشست، بیست و سه دستور در حوزه های برنامه و بودجه، اداری، مالی، پژوهشی و آموزشی مورد طرح، بررسی و تصویب قرار گرفت.