*سلسله نشست های فرهنگی* نشست سوم: دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی

به گزارش مدیر فرهنگی دانشگاه، امروز پنجم دی ماه ۱۴۰۰ مسئولان فرهنگی دانشگاه میهمان هیات رئیسه دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی بودند. در ابتدای نشست، رئیس محترم دانشکده معماری، آقای دکتر ضرغامی، ضمن خوش آمد گویی، سخنانی درباره مسائل فرهنگی دانشگاه و ضرورت نگاه فرهنگی مطرح کردند.

در ادامه، معاون فرهنگی دانشگاه، آقای دکتر عبدالله صلواتی، در خصوص فروکاست فرهنگ به محصول و مراسم فرهنگی صحبت کردند و نگرش اصیل فرهنگی را نگرشی دانستند که بنیان آموزش، پژوهش، اقتصاد و سیاست را شکل می دهد؛ نگرشی که در کلاس درس و دانشکده و دانشگاه بدان شدیدا نیاز داریم. ایشان در ادامه گفتند این فرهنگ جدای از آموزش و اقتصاد نیست و پیوست فرهنگی بایستی در هر مسئولیت و در هر صنفی دیده شود.

دانشکده معماری به جهت فعالیت نشریه (گراف، چینه)، کانون ها و انجمن علمی از پتانسیل عظیمی برخورداربوده به همین خاطر برون داد فرهنگی دانشکده حائز اهمیت است.

همچنین، دکتر عبدالله صلواتی گفتند: دانشکده معماری با توانمندی ها و تجربه های خوب فرهنگی می تواند در زمینه بالندگی انجمن های علمی دانشجویی گام های بلندی بردارد و به مدد مشاوره های خوب استادان برجسته این دانشکده، انجمن علمی حضور موفقی در جشنواره بین‌المللی حرکت داشته باشند.

آقای دکتر صالح پور هم درباره ظرفیت ها و نیازهای فرهنگی دانشگاه و تفاهم نامه های فرهنگی گفت و گو کردند. همچنین خاطر نشان ساختند فرهنگ انرژی زاست. فعالیت های فرهنگی بایستی در سه محور کارکنان، اساتید و دانشجویان تقسیم بندی گردد. استفاده از ظرفیت های دانشجویان و دانش آموختگان تحت عنوان انجمن فارغ التحصیلان یا دانش آموختگان تشکیل شورای فرهنگی دانشکده از واجبات است.

خانم دکتر آزاد ارمکی هم دغدغه های فرهنگی شان را بیان کردند و در فقره وبینارهای فرهنگی و هدایت فرهنگی دانشجویان سوالاتی را مطرح کردند. همچنین در بخشی از بیانات خود به عدم همخوانی برنامه های انجمن ها با ملاکهای ارزشیابی اشاره کردند. ایشان ابراز داشتند که پیگیری انجمن فارغ التحصیلان در حال انجام است. همچنین متذکر شدند که سلسله وبینارهایی تحت عنوان آموزش تاریخ معماری در دست بررسی می باشد.

خانم دکتر شاپوریان، ضمن معرفی کتاب ویرانگری خلاق به این نکته که با تزریق منابع مالی و نیروهای جوان انگیزه دانشجویان و اساتید در تولید برنامه های فرهنگی افزایش می یابد، اشاره کردند.

 آقای دکتر هاشمی، ضمن تشکر از حضور همکاران فرهنگی در این نشست به جهادی بودن کار فرهنگی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره داشتند.

آقای دکتر رهایی، در خصوص آمادگی دانشکده معماری و شهرسازی در طراحی های نماد، نشان و لوگوهای مورد نیاز معاونت فرهنگی و دانشگاه را اعلام کردند.

نیز در خصوص مسائل فرهنگی و ضرورت توجه ویژه به این حوزه صحبت های ارزشمندی را مطرح کردند.

آقای دکتر فعله گری، رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی و آقای دکتر یوسفی، رئیس اداره فوق برنامه نکاتی را درباره فرایندهای کمیسیون ماده یک و رویه های فرهنگی انجمن ها و کانون ها ارائه کردند.

معاون محترم فرهنگی دانشگاه هم به سوالات معاونان و استادان دانشکده پاسخ دادند و در پایان، رئیس محترم دانشکده مهندسی معماری بیان کردند که در دانشکده مهندسی معماری در هر شرایطی از کار فرهنگی و نگاه های خوب فرهنگی حمایت می‌کنیم.

این نشست که ساعت ده و ربع روز یکشنبه ۵ دی آغاز شد در ساعت دوازده به پایان رسید.