سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش: تشریح ویژه برنامه های بازگشایی مدارس در معاونت پرورشی و فرهنگی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، حسن شربت دار؛ در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید»، در اردوگاه فرهنگی-تربیتی شهید باهنر، برگزارشد، اظهار کرد: تخصیص «زنگ نماز» و اقامه نماز به صورت جماعت از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود. 

وی افزود: امکان برگزاری نماز جماعت، در فضای مجازی وجود ندارد؛ اما از معلمان و همکارن  انتظار داریم در زمان اذان به اقامه نماز اشاره کنند و به دانش آموزان فرصت دهند تا نماز اول وقت را بخوانند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ نماز را بیش از پیش در بین دانش آموزان، جاری کنیم.

شربت دار به غبار روبی و ضدعفونی کردن فضای نمازخانه ها اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس باید با غبار روبی و ضدغفونی کردن نمازخانه ها، فضای دلنشینی را برای دانش آموزان ایجاد کنند.همچنین باید به موضوع ساماندهی ائمه جماعت در مدارس توجه شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جهت ترویج فرهنگ انس با قرآن، «نهضت حفظ جزء سی ام قرآن» را طراحی و فراخوان کرده ایم. در این مسیر هیچ اجباری به حفظ اجباری قرآن نداریم بلکه قصد ما ترغیب و تشویق دانش آموزان برای خواندن و حفظ آیات قرآنی است.

شربت دار گفت: به دلیل همزمانی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس، با میزبانی استان کرمان، «یادواره شهیدسلیمانی» را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم بتوانیم با اطلاع رسانی دقیق، شرایط حضور حداکثری دانش آموزان در فضای مجازی این یادواره را داشته باشیم.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۶۲۱۱۲