رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها؛ تحویل بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در قالب ۲۵۰۰ پروژه عمرانی در سال جاری

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز مهراله رخشانی مهر در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، در خصوص وضعیت فضا و تجهیزات و همچنین سرویس‌های بهداشتی  مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اعتبارات سازمان در سال ۱۴۰۰ براساس اولویت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام؛ ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان، پروژه‌های نیمه تمام ملی استانی؛ ۷۰۰ میلیارد تومان، پروژه‌های نیازمند به تخریب و بازسازی؛ ۵۲۰ میلیارد تومان، تخصیص داده شده است.

وی افزود: برای تجهیز سرویس بهداشتی ۴۶۵ میلیارد تومان، کمک به تجهیزات کلاسی و آموزش مجازی ۳۰۰ میلیارد تومان، ایجاد فضای آموزشی سیستان و بلوچستان ۱۸۰ میلیارد تومان، تخصیص یافته است.

رخشانی مهر تصریح کرد: برای تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۰۰ میلیارد تومان، احداث مراکز و دانشگاه فرهنگیان ۵۰ میلیارد تومان و مدارس خارج از کشور ۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع  بیش از  ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای مدرسه سازی تخصیص اعتبار داشته ایم که در مقایسه با سال های قبل، رشد بالایی داشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گفت: در سال جاری  حدود ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس را در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان ها خواهیم داد.

وی اضافه کرد: مدیریت سبز در برنامه‌ها مورد تأکید است تا بتوانیم از این طریق در  مصرف برق، آب و سایر انرژی ها صرفه جویی شود .

رخشانی مهر از احداث اولین ساختمان سبز در اهواز خبر داد و افزود: تولید برق از نور خورشید، استفاده از فاضلاب برای کاشت گیاهان، استفاده از نور طبیعی برای روشنایی و ممانعت از گرمای طاقت فرسا از ویژگی های این ساختمان سبز است.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۶۲۱۱۱