سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دیدار با خانواده سرلشکر شهید حسن طهرانی مقدم خبر داد:آغاز نگارش کتاب «سبک رهبری و شیوه مدیریتی شهید طهرانی مقدم» در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، جمال الدین مهدی نژاد؛ سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، در دیدار با خانواده شهید طهرانی مقدم از نگارش کتاب سبک رهبری و شیوه مدیریتی شهید حسن طهرانی مقدم خبر داد و افزود: نام‌گذاری اماکن علمی و دانشگاهی به نام شهدای انقلاب، موجب خشم دشمنان انقلاب شده و باعث می شود تا جوانان و نسل‌های آینده با عزت و عظمت شهدای انقلاب بیشتر آشنا شوند.

▫️بر اساس این گزارش، مهدی نژاد، عصر روز یکشنبه، مورخ ۱۴۰۲/۲/۳۱ به اتفاق هیأت همراهی با حضور در منزل سرلشکر شهید حسن طهرانی مقدم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفت وگو کرد.

▫️مهدی نژاد در جمع خانواده این شهید طهرانی مقدم، با اشاره به همت بلند و تلاش‌های خالصانه شهید حسن طهرانی مقدم، خاطر نشان کرد: «صبوری»، «ایمان» و «اعتقاد راسخ به مقام شهید و شهادت»، ذخیره‌ای برای آخرت خانواده شهداست و بی شک انقلاب اسلامی در مسیر همین ایمان، اعتقاد و اراده راسخ خانواده شهدا به پیشرفت و توسعه دست پیدا می کند.

▫️عضو شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با تبیین خصائص منحصر به فرد شهید طهرانی مقدم اظهار کرد: طهرانی مقدم یکی از مفاخر فراموش ناشدنی عرصه دفاع مقدس است که یاد و نام و رشادت های این شهید عزیز با نام انقلاب و دفاع مقدس گره خورده است و تا پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی بر تارک ایران اسلامی سایه می گستراند، نام این شهید والامقام نیز بر صحیفه تاریخ میهن عزیزمان خواهد درخشید.

▫️مهدی نژاد با اشاره به منش ستوده و اراده راسخ شهید طهرانی مقدم در طول تحصیل در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، وی را مایه مباهات این دانشگاه توصیف کرد و افزود: مهم نیست که چه حجم از علم و دانش از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، بلکه مهم شکل فرهنگی کار، نگاه فلسفی و نگاه حکیمانه به نوع آموزش و زندگی است که این وجه از کار در سیره شهید طهرانی مقدم به بهترین شکل نمود یافته است.

▫️سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از شهید حسن طهرانی مقدم به عنوان مصداق بارز «أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» یاد کرد و گفت: زنده یاد طهرانی مقدم از تلاش برای ایجاد زندگی بهتر و تلاش برای آبادانی کشور، قدمی پای پس نکشید و چه در عرصه ایثار و جهاد در میدان جنگ و چه در صحنه سازندگی و تهذیب نفس، در نقش یک دانشمند بی ادعا ظاهر شده است. لذا باید این شهید والا مقام را اسوه ای برای آبادانی زمین نام برد.

▫️مهدی نژاد افزود: به رسم پاسداشت رشادت ها و خدمات ماندگار و ترویج سیره شهید طهرانی مقدم، نام بزرگ ترین سالن اجتماعات و پژوهشکده رشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را مزین به نام و تمثال مبارک شهید طهرانی مقدم کردیم.

▫️وی با اشاره به نام گذاری یکی از هنرستان‌های صنعتی آموزش و پرورش شهر تهران به نام شهید طهرانی مقدم در منطقه ۱۴، اظهار کرد: نام‌گذاری اماکن علمی، پژوهشی و دانشگاهی به نام شهدای انقلاب، موجب خشم دشمنان نظام شده و باعث می شود تا جوانان و نسل‌های آینده با عزت، عظمت و سیره و سلوک شهدای انقلاب، بیشتر آشنا شوند.

▫️سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اهدای لوح تقدیری به خانواده شهید طهرانی مقدم، از آغاز تدوین کتاب سبک رهبری و شیوه مدیریتی شهید طهرانی مقدم خبر داد و با اشاره به خدمات ماندگار شهید طهرانی مقدم، اظهار داشت: نگارش کتاب زندگی پرافتخارشهید طهرانی مقدم از سوی این دانشگاه، کم ترین مأموریتی بود که دانشگاه می توانست در حق این شهید پرآوازه میهن اسلامی انجام دهد.

▫️گفتنی است در این دیدار صمیمانه، حجت الاسلام فضلعلی، نماینده نهاد ولی فقیه در دانشگاه شهید رجائی و خانم فاطمه قربان، مشاور امور شاهد و ایثارگران و تنی چند از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه نیز حضور داشتند.

▫️شایان ذکر است شهید سردار حسن طهرانی مقدم، فارغ التحصیل دوره کاردانی(سال ۱۳۶۹) و کارشناسی (سال ۱۳۷۴) رشته صنایع ریخته‌گری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و از فرماندهان بنام و تأثیرگذار دوران دفاع مقدس، مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رییس سازمان خودکفایی سپاه پاسداران بود که در دوران پس از جنگ ایران و عراق، وظیفه مدیریت پروژه ساخت چند موشک را در واحد موشکی سپاه پاسداران برعهده داشت.

▫️طهرانی مقدم در ۲۱ آبان‌ ماه سال ۱۳۹۰ در یکی از اماکن نظامی، در پی انفجار زاغه مهمات به همراه جمعی از همرزمانش به فیض شهادت نایل آمد.