رونمایی از سه نرم افزار طراحی شده سه عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری”آقای دکتر قربانی” سه نسخه نرم افزار به همت پژوهشگران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با حضور سرپرست دانشگاه “آقای دکتر مهدی نژاد ” رونمایی شد.

نرم افزار اول: ارائه روش ارزیابی مهندسی نیمه تفصیلی پس از زلزله ساختمان‌های مدارس و تهیه اپلیکیشن

آقای دکتر یک رنگ نیا پیرامون این نرم افزار فرمودند: این نرم افزار از دو جنبه جائز اهمیت است، بحث مهم این مسئله روشی است که برای اولین بار در دنیا ارائه شده است و به صورت نیم تفضیلی به بررسی وضعیت ساختمان ها پش از زلزله می پردازد به طوریکه محاسبات پیچیده و زمان بر ساختمان ها پس از زلزله را حذف خواهد کرد و در واقع یک دید کیفی هم ندارد بلکه به صورت کمی وضیعیت آسیب دیدگی ساختمان ها بعد از زلزله را مشخص می کند. بحث دوم خود نرم افزار است که برای اولین بار نرم افزاری پیاده سازی شده است که ارزیابی ساختمان ها را بعد از زلزله به صورت سیستماتیک در بر می گیرد به نحوی که اگر ما تعداد زیادی ساختمان آسیب دیده روبه رو باشیم با این اپلیکیشن می توانیم خیلی سریع و بدون هر گونه خطای انسانی به ثبت و ضبط داده ها می پردازد و داده های مربوطه که توسط خود نرم افزار انجام شده است به صورت ایمن و سریع به دست مدیران تصمیم گیرنده در سطح کلان کشور برسد به طوریکه به راحتی می توانیم میزان آسیب مدارس را شناسایی کنیم.

نرم افزار دوم: طراحی و پیاده سازی برنامه کاربردی موبایل برای  سهولت دسترسی و نیز دسترسی یک جا به لینک­­های  با استفاده زیاد در دانشگاه شهید رجایی

خانم دکتر صفخانی پیرامون این نرم افزار فرمودند: این نرم افزار به منظور سهولت دسترسی به لینک­های پرمصرف اساتید محترم و دانشجویان عزیز دانشگاه شهید رجایی،  برنامه کاربردی موبایلی تهیه شده است که در آن لینک­های پر مصرف مانند سامانه جستجوی کتاب در کتابخانه مرکزی، سایت دانش لینک، سایت سیویلیکا، سامانه علم سنجی و … قرار گرفته است. همچنین قابلیت افزودن هر لینک پرمصرف دیگری به انتخاب کاربر هم در آن وجود دارد.

نرم افزار سوم: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن نابغه ها

خانم دکتر امیرمزلقانی تاکید کردند با توجه به مجازی شدن آموزش در مدارس و نگرانی خانواده پیرامون در دست داشتن تبلت و موبایل و اینکه دانش آموزان انگیزه کافی برای درس خواندن ندارند، این نرم افزار در کنار بازی، امکان آموزش و یادگیری مناسب در جهت سن و مقطع تحصیلی دانش آموزان را فراهم می آورد.

 

 

معاونت پژوهش و فناوری

۰۱۱۲۱۴۰۱